۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تورم ۲۲۸درصدی هندوانه / رکورد جدید تورم غذا

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 576292
تورم ۲۲۸درصدی هندوانه / رکورد جدید تورم غذا

آمارهای مرکز آمار نشان می‌دهد هندوانه با ۲۲۸.۳ درصد رشد قیمت نسبت به مهر ماه سال قبل، در صدر لیست تورم خوراکی‌ها قرار گرفته است.

اقتصادآنلاین - شادی همایونی؛  قیمت هندوانه از ۲ هزار و ۲۰۰ تومان در مهر سال گذشته به بیش از ۶ هزار تومان در هر کیلو رسیده که این رشد قیمت، هندوانه را در صدر لیست گران شده‌ها قرار داده است.

با وجود آنکه هویج فرنگی همچنان در جدول گران شده‌ها مقام دوم را دارد اما نسبت به ماه گذشته ۱۹ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده از تورم مهر ماه ۱۴۰۰، مغز گردو کمترین رشد قیمت را داشته و با ۱۲.۳ درصد رشد قیمت در انتهای لیست خوراکی‌های بررسی شده از سوی مرکز آمار قرار گرفته است.

برنج و ماکارونی چقدر گران شد

در این گروه، اقلام "برنج ایرانی درجه یک" با ٩،٧ درصد، " ماکارونی" با ٤.٧ درصد و "شیرینی خشک" با ٣.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

قیمت قزل آلا از سال گذشته دو برابر شد

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ١٤،٠ درصد و "کنسرو ماهی تن" با ١.٦ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. اما قزل آلا نسبت به ماه مشابه سال قبل قیمت دو برابری را تجربه کرده است. همچنین در این گروه "گوشت گوسفند" و "مرغ ماشینی" با ٠.٥- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

تخم‌مرغ یک ماهه ۱۶ درصد رشد قیمت داشت

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم‌مرغ ماشینی" با ١٦،٨ درصد، "پنیر ایرانی پاستوریزه" با ٩.٢ درصد و "ماست پاستوریزه" با ٦.٦ درصد بوده است.

انار و پرتقال نسبت به ماه قبل ارزان تر شد

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "هندوانه" با ٢١،٢ درصد و "خربزه" با ١٧.٣ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "انار" با ٩.٢- درصد و "پرتقال" با ٦.٩- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته ­اند.

فلفل دلمه‌ای هم به صدر سبزیجات راه یافت

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "فلفل دلمه ای" با ٢٢،٧ درصد، "کدو سبز" با ١٦.٥ درصد و "گوجه فرنگی" با ١٤.٢ درصد می­باشد. همچنین در این گروه "هویج فرنگی" با ١٩.٤- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته­ است.

رب گوجه فرنگی در تابستان هم گران شد

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "رب گوجه فرنگی" با ١٦،٠ درصد و "سس گوجه فرنگی" با ٨.٠ درصد است.

1

2

3

4