۰ نفر

یک نماینده مجلس تشریح کرد؛

آخرین وضعیت واردات خودرو

۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۲
کد خبر: 573851

آخرین وضعیت واردات خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و شورای رقابت گفت: واردات خودرو باعث افزایش قیمت ارز می‌شود و حداقل تا پایان سال جاری واردات خودرو به کشور رخ نخواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجتبی رضاخواه گفت: در شرایط کنونی واردات خودرو نیازمند حدود ۲.۵ میلیارد دلار است که چنانچه این میزان تخصیص پیدا کند منجر به افزایش قیمت ارز خواهد شد.

وی ادامه داد: با رویکرد واردات خودرو تقاضا برای تامین ارز در بازار بالا می‌‌رود که این می‌‎تواند منجر به افزایش تورم در کشور شود.

وی بیان کرد: هرچند در این شرایط راهکارهایی که برای واردات خودرو پیش بینی شده شاید بازار خودرو را سامان بخشد اما در نهایت باعث افزایش قیمت ارز خواهد شد.

رضاخواه ادامه داد: این افزایش قیمت ارز سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد که به طور طبیعی به نظر می‌‌‎رسد حداقل تا پایان سال جاری واردات خودو رخ نخواهد داد.

وی افزود: تمرکز شورای رقابت به صورت عمده روی قیمت‎‌‌گذاری خودروهای تولید داخل است که در این زمینه شورا همه تلاش خود را برای ساماندهی بازار خودرو به کار گرفته است.

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب با هدف سفر سه روزه و بازدید از پروژه‌های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی، بازدید از گلخانه های شهرستان دشتی، شرکت در شورای برنامه ریزی استان بوشهر، بازدید از بنادر و نیروگاه اتمی بوشهر وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شدند. 

اعضای این کمیسیون صبح امروز از تاسیسات بندری بوشهر بازدید و در ادامه نیز بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر را در برنامه پایانی سفر خود به بوشهر در دستور کار دارند.