۰ نفر

رییس مجلس مطرح کرد؛

تلاش برای کنترل افزایش ماهانه نقدینگی / با همکاری دولت به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم

۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبر: 573593
تلاش برای کنترل افزایش ماهانه نقدینگی / با همکاری دولت به دنبال افزایش قدرت خرید مردم هستیم

محمدباقر قالیباف گفت که با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور دیدار با آیات عظام، علما و مراجع تقلید به شهر مقدس قم سفر کرد و با العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کرد.

قالیباف در این دیدار ضمن تبریک ایام هفته وحدت، میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: بسیار خرسندم بعد از مدت مدیدی که به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد شده و کم توفیق بودیم، توانستیم خدمت حضرتعالی برسیم، در غیر این صورت در هر کجا خدمت می کردیم سالی دو نوبت خدمت شما رسیده و از رهنمودها و توصیه های شما استفاده می کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت قوه مقننه اظهار کرد: در مجلس یازدهم نیروهای انقلابی با یک ترکیب جمعیتی مناسب به فعالیت می پردازند. 

وی با بیان اینکه بافت مجلس را اغلب نیروهای جوان تحصیلکرده، متدین و مومن تشکیل داده اند که به مجلس نشاط جوانی توأم با روحیه انقلابی می دهند و بخش عمده دیگر نیز مدیران باتجربه گذشته در حوزه اجرایی هستند که شناخت عمیقی از مشکلات کشور دارند، ابراز داشت: در میان نمایندگان مجلس چند وزیر، استاندار، فرماندار، معاونان وزرا و اساتید برجسته سابق را داریم لذا در حوزه کارشناسی اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و دانش بنیان نیروهای بسیار باکیفیت و به‌روزی داریم که فرصت مغتنمی است.

قالیباف همچنین با بیان اینکه جهت گیری مجلس بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ اختصاص یافته است، یادآور شد: در مدت کاری مجلس و موضوع نظارتی، طرح ها و لوایحی که در جهت مسائل اقتصادی و فرهنگی است را سرلوحه قرار دادیم برای مثال در حوزه اقتصادی موضوع مسکن را در نظر گرفتیم و تلاش کردیم اشکالات مسکن مهر را برطرف کرده و نقاط قوت آن را تقویت کنیم که به زودی در این حوزه با همت دولت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رییس قوه مقننه در ادامه با اشاره به تصویب طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها، یادآور شد: مردم در گذشته برای ایجاد یک شغل برای مثال احداث یک دامپروری باید بیش از ۹۰ بار به دستگاه های دولتی در ارگان های مختلف مراجعه می کردند تا مجوز بگیرند که ما کاملا موضوع را برعکس کردیم.

قالیباف همچنین با بیان اینکه در حوزه معیشت کرونا یک نوبت سبد معیشتی برای خانواده ها در نظر گرفتیم، تدبیری برای مالیات مسکن های خالی اندیشیده و اقداماتی در حوزه بورس داشتیم، گفت: در دستور کار داریم تا بتوانیم یارانه ای را که عملا نصیب دلالان می شود با تدبیری برای افزایش قدرت خرید مردم مستضعف استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بودجه حوزه فرهنگی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ۲.۵ برابر، عنوان کرد: همچنین با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می شود.

قالیباف با اشاره به مسائل بین المللی و هسته ای نیز اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کردیم که یکی از خلاءهای جدی بود و توانست برای کشور تولید قدرت کند و امروز می بینیم در جریان مذاکرات وین، همین قانون است که دست مذاکره کنندگان را باز کرده است.

وی افزود: در جریان مذاکرات همواره وزارت خارجه آمریکا به ایران می گفت این اقدامات در اختیار ما نیست و کنگره تصمیم گرفته و ما نمی توانیم چیزی بگوییم و اکنون تصویب این قانون در مجلس قدرت دیپلمات های ما را افزایش داده و زیر بار هر ادعاهای آنها نمی رویم.

در این دیدار  العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی با اشاره به وضعیت کشور، گفت: در حال حاضر کشور در شرایطی قرار گرفته است که نیاز بسیار به کمک و مساعدت دارد که البته شما به تنهایی نمی توانید و همه ما باید به حل آن کمک کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه در شرایطی هستیم که چند مطلب حساس باید رعایت شود، عنوان کرد: در وهله اول سعی کنید همواره میان مردم باشید، یعنی علاوه بر حفظ تقوا سعی کنید میان مردم باشید.

وی افزود: اوایل انقلاب که پیروز شدیم، رؤسایی انتخاب شدند و زمانی که به گرگان رفتم دیدم جلساتی برگزار می شود که رؤسای مهم مملکتی هم باید حضور داشته باشند لذا تذکر دادیم مسئولان همواره باید در میان مردم باشند تا آنها شما را ببینند، دلگرم شوند و به شما کمک کرده و تنهایتان نگذارند از این رو به درد دل مردم گوش دهید تا بدانید چه می خواهند؟

علوی گرگانی ادامه داد: از پیامبر(ص) و امام(ع) روایتی درباره شکر نعمت است که ایشان فرمودند بهترین راه شکر هر نعمتی این است که در همان راهی که خدا می خواهد مصرف شود. اگر نارضایتی از سوی مردم وجود دارد به دلیل این است که حق مردم داده نشده پس باید میان آنها باشیم و حق مردم را ادا کنیم.

وی همچنین مسأله فرهنگ جامعه را بسیار مهم خواند و افزود: همه دنیا روی فرهنگ می گردد و اگر فرهنگ جامعه ای از دست برود به فاصله گرفتن مردم از مسئولان می انجامد که بالاترین عذاب است. کار باید به دست مردم پیش برود لذا اگر آنها کنار مسئولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اهمیت موضوعات اقتصادی و معیشتی خاطرنشان کرد: وقتی خبردار شدم افراد لایقی در رأس کار آمده اند خوشحال شدم و اکنون انتظار داریم هرچه زودتر آثار و برکات این حضور را ببینیم.

احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس و بهرام سرمست استاندار این استان نیز در این دیدار حضور داشتند.