۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سایت ثبت نام مسکن حمایتی (لینک)

۲۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۳۳
کد خبر: 573190
سایت ثبت نام مسکن حمایتی (لینک)

روند ثبت‌ نام مسکن حمایتی از ظهر امروز چهارشنبه ۲۸ مهر ماه شروع می‌شود و این فرآیند به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین و بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان باید برای ثبت‌ نام به نشانی http://saman.mrud.ir مراجعه کنند ( این آدرس از ظهر چهارشنبه ۲۸ مهر ماه فعال خواهد شد ) گفتنی است؛ ثبت‌ نام متقاضیان در همه استان‌ها انجام می‌شود و از این نظر محدودیتی برای ثبت‌ نام افراد وجود ندارد اما مسکن حمایتی در شهرهایی ساخته و واگذار می‌شود که زمین مورد نیاز پروژه را تامین کرده‌اند. به گزارش اقتصادآنلاین، این توضیح وزارت راه و شهرسازی است و احتمالا به این معنی است که امکان دارد همچون سال‌های گذشته و پروژه‌هایی مشابه مسکن ملی و مسکن مهر زمین در شهرهای مرکزی مانند تهران تامین نشده و متقاضیان باید برای مسکن حمایتی در شهرهای اقماری و حومه شهرهای مرکزی تقاضا بدهند. ضمن اینکه در مراحل اول مسکن حمایتی به متقاضیانی تحویل داده می‌شود که زمین برای ساخت عرضه کرده باشند.

برای ثبت نام مسکن حمایتی اینجا کلیک کنید

شرایط ثبت نام مسکن حمایتی چیست؟

شرایط ثبت‌ نام همان شرایط تقاضا برای مسکن ملی است. در واقع متقاضیان باید چهار شرط داشته باشند. داشتن فرم سبز ج، نداشتن مالکیت خصوصی ملک، تاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن از شروط اصلی برای ثبت نام متقاضیان است.

چه خبر از ثبت نام روز اول؟

  • در ساعت اولیه ثبت‌نام طرح «نهضت ملی مسکن» حدود ۱۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و ۲۱ هزار نفر نیز در حال طی کردن شرایط ثبت‌نام هستند که این میزان در حال افزایش است.
  • ثبت‌نام‌ متقاضیان مسکن در سامانه ثمن (saman.mrud.ir) طرح‌نهضت ملی مسکن از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) آغاز شد و به مدت یک‌ماه تا ۲۸ آبان امسال ادامه دارد.
  •  امکان ثبت‌نام به شکل شبانه‌روزی برای متقاضیان فراهم است .
  • چنانچه مشکلی در شرایط و نحوه ثبت‌نام وجود داشته باشد متقاضیان باید به بخش تماس با ما مراجعه کرده و در ساعت‌های اداری با شماره‌گیری شماره‌های ۰۲۱۸۸۶۴۶۳۹۰ تا ۹۴ در ساعت اداری نسبت به دریافت پاسخ و رفع ابهامات پیش‌رو، اقدام کنند.