۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا با نگاه به روند دلار / سکه یک پله عقب نشینی کرد

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 570106
پیش بینی قیمت طلا با نگاه به روند دلار /  سکه یک پله عقب نشینی کرد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به روند نزولی بازار تاکید کرد: اگر دلار به حرکت در مسیر نزولی ادامه دهد، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به تداوم کاهش قیمت طلا و سکه و عوامل موثر بر آن بیان کرد: از طرفی باتوجه به تعطیلی بازار‌های جهانی، اونس سطح ۱۷۵۷دلار را حفظ کرده و از طرفی دیگر روند نزولی بازار ارز تا امروز تداوم داشته که این عوامل در کنار نبود تقاضا، منجر به کاهش مجدد بهای طلا و عقب‌نشینی سکه به یک پله پایین‌تر از قیمت روز گذشته شده است.

وی به تغییرات قیمت طلا و انواع سکه نسبت به دیروز اشاره کرد و افزود: تحت تاثیر عوامل گفته شده، امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار حدود ۳۰هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار ۱۰هزار، سکه امامی ۱۰۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۵۰هزار، نیم سکه ۹۰هزار، ربع سکه ۴۰هزار و سکه یک گرمی هم ۵۰هزار تومان ارزان شده است.

رییس اتحادیه طلا با انتقاد از تاثیر نوسان قیمت‌ها بر تشدید رکود بازار اظهار کرد: افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه به سود و زیان طلافروشان نیست و این نوسان بالا صرفا منجر به بی‌اعتمادی مردم به سرمایه‌گذاری و تشدید رکود بازار شده است.

محمدولی برقراری آرامش در بازار ارز را خواسته فعالان صنف طلا از رییس جدید بانک‌مرکزی اعلام کرد و گفت: درصورت ثبات قیمت دلار و  در پی آن کاهش نوسان بازار طلا، معاملات از سرگرفته خواهد شد و شاهد بازگشت رونق به این بازار خواهیم بود.

این فعال بازار طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها اظهار کرد: مدتی است که جو بازار ارز تحت تاثیر اخبار مثبت سیاسی و انتخاب رییس بانک‌مرکزی نزولی شده و چنانچه این روند ادامه داشته باشد، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۱۸مهر ماه ۱۴۰۰

محمدولی در پایان به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۶۱۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۲۵۰هزار تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: امروز قیمت نیم سکه به شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و ۵۵۰هزار و سکه یک گرمی هم به دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۹۲۹هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۳۷هزار تومان اعلام شد.