۰ نفر

کارنامه سبزها در آموزش و پرورش استخدام می شوند؟

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبر: 569827
کارنامه سبزها در آموزش و پرورش استخدام می شوند؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به این که حل مشکل کارنامه سبزها نیز نیازمند منابع است افزود: بلافاصله پس از تامین منابع، مجلس برنامه‌ریزی‌های تقنینی لازم را ترتیب می‌دهد تا آزمونی فراگیر برای جذب ۲۰۰هزار معلم و ۵۰هزار پرسنل برای آموزش و پرورش برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، نماینده مردم همدان در پاسخ به پرسشی در خصوص سرنوشت استخدام کارنامه سبزها گفت: واقع آن است که آموزش و پرورش کشور بیش از ۲۰۰هزار معلم و ۵۰هزار پرسنل نیاز دارد. این کمبودها به طور مستقیم در روند آموزشی کشور اثر دارد و در مسیر رشد کشور آسیب میرساند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارنامه سبزها با نمرات بالایی از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند و شایسته پوشیدن ردای معلمی و استخدام در آموزش و پرورش هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: در شرایطی که سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آغاز شده، اما بسیاری از استان‌ها و مناطق کشور با کمبود معلم روبه رو است. حل مشکل کارنامه سبزها نیز نیازمند منابع است. بلافاصله پس از تامین منابع، مجلس برنامه‌ریزی‌های تقنینی لازم را ترتیب می‌دهد تا آزمونی فراگیر برای جذب ۲۰۰هزار معلم و ۵۰هزار پرسنل برای آموزش و پرورش برگزار شود.