۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۷ راهکاری که اگر سعی دارید کار از خانه یا دورکاری کنید بهتر است انجام دهید

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 569819
۷ راهکاری که اگر سعی دارید کار از خانه یا دورکاری کنید بهتر است انجام دهید

بیماری همه گیر COVID-۱۹ بر سلامت روان ما تأثیر گذاشته است ، از جمله بر توانایی تمرکز و مثمر ثمر بودن ما اثر داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ماه می سال ۲۰۲۰ ، یک بررسی نشان داد که ۹۰.۴ درصد از بزرگسالان ایالات متحده سطح استرس اضافی را به طور خاص ناشی از همه گیری COVID-۱۹ احساس می کنند. یک مطالعه معتبر دریافت که قرنطینه اثرات روانی منفی از جمله گیجی ، عصبانیت و PTSD  دارد. 

کیت سالیوان ، روانشناس مشاور و پژوهشگر دکترا متخصص در فرسودگی شغلی و رضایت از زندگی و کار می گوید: "ذهن ما اکنون در حال درک چیزی است که قبلا وجود نداشته است."

"احساس هر روزمان مانند روز قبل است ، و با این حال در وضعیت بی سابقه ای قرار داریم که نمی توانیم الگوها و تجربه قبلی را پیدا کنیم. در نتیجه ، ما تعادل نداریم و برای درک زندگی روزمره تلاش می کنیم ، چه رسد به اینکه تمرکز کنیم یا کار را انجام دهیم. " و با افزایش همه گیری بیماری  ، کنار امدن با آن آسان تر نشده است.

جفری کوهن ، روانشناس و مربی روانشناسی پزشکی می گوید: "برخی از افراد کار از خانه برایشان آسان تر بود زیرا فکر می کردند این موقتی است ".

وی می گوید: "با ادامه این کار ، بسیاری از مردم تعجب می کنند که این وضع تا کی دوام خواهد آورد و آیا سرانجامی وجود دارد؟" "وقتی با شرایطی  نامطمئن روبرو هستیم ، این امر منجر به افزایش اضطراب می شود که می تواند در تمرکز تداخل ایجاد کند و کار از خانه را با چالش بیشتری روبرو کند."

با این حال ، همه گیری به این زودی ها از بین نمی رود. و  با وجود اخراج گسترده نیروها همین که هنوز هم کار داریم ، به اندازه کافی خوش شانس هستیم .

خوب ما چکار کنیم؟

۱. یک روال روزانه جدید ایجاد کنید

وقتی برای کار به یک اداره می رویم ، یک روال مشخص داریم که طبق آن عمل می کنیم: بلند می شویم. دوش می گیریم. لباس می پوشیم. به سر کار می رویم.  کار میکنیم و به خانه برمی گردیم و فقط به این دلیل که از خانه کار می کنید به این معنی نیست که باید همه اینها را دور بریزید.

سالیوان می گوید: "من توصیه می کنم افراد هنگام کار از خانه - به ویژه در هنگام شیوع همه گیری ، تعمق در کار و زندگی خود را داشته باشند. "تا آنجا که می توانید زندگی خود را روی روال بگذارید تا درصورت لزوم بیشتر بتوانید روی کار خود تمرکز کنید و وقتی زمان شارژ مجدد فرا می رسد می توانید  کار را رها کنید."

چگونگی این روال به شما بستگی دارد ، اما می تواند شامل عوض کردن لباس های شب قبل ، بلند شدن هر روز در یک ساعت مشخص ، صبحانه خوردن ، مشخص  کردن زمان کار و وقت خانواده و غیره باشد.

سالیوان می گوید: "ایجاد تشریفات برای خود می تواند جایگزین برخی از مواردی شود که قبل از همه گیری به شما مرزها و ساختارهایی می دادند."به عنوان مثال ، یکی از مواردی که وی توصیه می کند ، پیاده روی صبح و بعد از کار در محل کار است.

او می گوید: "از آنجا که رفت و آمد روزانه خود را برای ورود و خروج به محل کار ندارید ، هر روز شروع و پایان روز پیاده روی را در نظر بگیرید - حتی اگر فقط در اطراف بلوک  منزلتان باشد." "این روز شما را مشخص می کند و نشانه شناختی برای شروع به حالت کار و خارج شدن از آن را برای شما فراهم می کند." و در صورت داشتن فرزند یا خانواده برای ایجاد یک برنامه معمول می تواند بسیار مفید باشد.

۲. اهداف واقع بینانه ای برای خود تعیین کنید

کار در خانه در طی یک بیماری همه گیر فرصتی برای "افزایش" بهره وری یا "انجام کارهای بیشتر" نیست.

انتظارات غیرواقعی که وجود دارد را حذف کنید.  به جای تمرکز بر روی چگونگی به حداکثر رساندن بهره وری در طول بیماری همه گیر ، توصیه می کنیم افراد قدمی عقب بردارند و بررسی کنند که انرژی آنها بیشترین تفاوت را در کجا ایجاد می کند.

شما باید کارهای خود را به موقع انجام دهید . اما شما همچنین باید از خود و دوستان و خانواده خود مراقبت کنید.بنابراین اهداف  کوچک تعیین کنید ، لیستی از کارها بنویسید و پیشرفت خود را جشن بگیرید.

۳. چند وظیفه ای انجام ندهید. کارها را یکجا انجام دهید

کوهن می گوید: "چند وظیفه سازی استرس را افزایش می دهد و می تواند منجر به فرسودگی شود." "انجام یک کار را در یک زمان در نظر بگیرید زیرا این موثرترین روش کار است."

وی افزود: "افرادی که هر بار یک کار را انجام می دهند تمایل دارند که بیشترین کار را انجام داده و کمترین اشتباه را منجر شوند."

۴- حواس پرتی خود را تا آنجا که ممکن است به حداقل برسانید ، به ویژه مواردی که باعث ناراحتی شما می شوند

به عنوان مثال ، اگر از تلفن خود برای کار استفاده نمی کنید ، آن را در زمان کار خود کنار بگذارید تا وسوسه نشوید که یک بازی تلفنی انجام دهید یا به یکی از دوستان خود پیامک ارسال کنید و  حواس خودتان را پرت کنید.

از دنبال کردن  اخبار درست قبل یا در طول زمان کار خودداری کنید. چون بعید است بعد از خواندن خبر دیگر نتوانید درباره آن فکر کنید.

حتی ممکن است ایده خوبی باشد که هرگونه اعلان  اخبار را در رایانه خود خاموش کنید. اخبار ناخوشایند ، مانند اخبار مربوط به تلفات روزانه ویروس ها و خواندن درباره آنها  ناراحت کننده یا استرس آور است.

۵. استراحت را فراموش نکنید

بیایید این واقعیت را بپذیریم که در دفتر ما وقفه های کوچکی مانند پر کردن بطری آب ،  رفتن به کافی شاپ یا گپ زدن با همکاران را داریم.

یک استادیار بالینی روانپزشکی و علوم رفتاری می گوید: "امروزه ، وقتی کاملا از خانه کار می کنید ، صرف یک روز کامل در یک اتاق آسان است."

او می گوید: "ما برای شاداب نگه داشتن مغز خود به ان وقفه ها احتیاج داریم ، و هنگام کار در خانه ، به راحتی به اندازه کافی استراحت نداریم."

حتما برنامه ریزی  داشته باشید در تعطیلات به دیدن  مناظربروید . بیرون بروید ، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد . مغز شما رفرش می شودو قدردان است که ساعت به ساعت ، روز به روز در همان محیط  گیر نکرده است.

حتی چیزی به اندازه گوش دادن به موسیقی خوب ، می تواند در طول روز حس خوبی منتقل کند و می تواند به ما انگیزه دهد تا در طول روز تمرکز داشته باشیم.

۶. یک فضای اداری اختصاصی داشته باشید و آن را درست تنظیم کنید

سالیوان می گوید: "من همیشه توصیه می کنم که افراد فضایی را تهیه کنند که فقط برای آنها و فقط برای کار باشد." "این باید جایی باشد که شما کاری جز کار انجام ندهید تا مغز شما از همان لحظه ای که به آنجا می روید تمرکز خود را روی کار قرار دهد."

وی ادامه می دهد: "فضای کاری افراد متفاوت خواهد بود - فضای من به طرز حیرت انگیزی درهم و برهم است ، یک میز کار تمیز برای من مفید نیست زیرا در نهایت زمان زیادی را صرف جستجوی کاغذ یادداشت دقیق مورد نیاز خود می کنم". "بنابراین شما باید بیابید که چه چیزی برای شما بهتر است و به آن پایبند باشید."

 سعی کنید فضای کار در اتاق خواب شما نباشد.داشتن فضای کار در اتاق خواب می تواند ریتم شبانه روز شما را مختل کرده و توانایی شما را برای داشتن خواب راحت مختل کند.

۷. بیش از همه یادتان باشد که با خود مهربان باشید.

اگر تلاش می کنید و اذیت می شوید این وضعیت عادی نیست! سعی کنید که  بیش از هر چیزی به فکر سلامت خود باشید. وبه یاد داشته باشید  در طی بیماری همه گیر ، تمایل شما برای ادامه تلاش - به ویژه با توجه به آنچه در اطراف ما اتفاق می افتد - قطعاً به اندازه کافی خوب است.