۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

کار در استارت‌ آپ‌ ها: مزایا، معایب و ریسک‌ ها

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹
کد خبر: 569810
کار در استارت‌ آپ‌ ها: مزایا، معایب و ریسک‌ ها

کار برای یک استارت‌آپ می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. برخی از شرکت‌های نوپا مایل به پرداخت حقوق بالاتر نسبت به شرکت‌های باسابقه هستند، درحالی‌که برخی دیگر مزایای سرگرم‌کننده و فرهنگ‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ استارت‌آپ‌ها معمولاً فضای کافی برای رشد دارند. گزینه‌های سهام و تقسیم سود نیز اغلب روی میز است. استارتاپی که با نام تجاری خود بی‌احتیاط باشد می‌تواند در رزومه شما یک علامت سیاه برجای بگذارد، درحالی‌که شرکتی که در بودجه خود بی‌دقت است می‌تواند به طور غیر منتظره‌ای ورشکسته شود و شما را در موقعیت‌های حساسی تنها بگذارد.

برای داوطلبان مهم است که قبل از قبول پیشنهاد از یک شرکت نوپا، به‌درستی شرکت را بررسی کرده و خطرات ناشی از هر چیزی را بسنجند. فریب مزایای سرگرم‌کننده یک شرکت تازه‌تأسیس ممکن است راحت باشد و بسیار خوب ممکن است این مزایا فرصت‌ها را برای شما به خطر بیندازد.

 آن کینگ، یکی از بنیان‌گذاران شرکت استخدام مدیران CVPartners، می‌گوید:شرکت‌های نوپا باید روش‌های خلاقانه و مزایایی را برای جذب استعداد‌های برتر ارائه دهند. اغلب این احساس وجود دارد که هر شرکتی برای مشخصات کارمند یکسانی می‌جنگد، بنابراین روش‌ها و مزایای خلاقانه در مبارزه برای استخدام بهترین استعداد‌ها بزرگ‌تر و بهتر شده است.

کینگ می‌گوید از جمله متداول‌ترین مزایا دراین‌خصوص را "میان وعده‌ها و وعده‌های غذایی عالی، چرت زدن، اتاق‌های استراحت، زمان‌های شادی منظم و هزینه پارکینگ و حمل‌ونقل یارانه‌ای" ذکر کرده است.

 در میان استارت‌آپ‌های بزرگ‌تر، مزایا بیشتر "عملی" هستند، از جمله مواردی مانند "خشک‌شویی در محل، شستشوی ماشین و دسترسی به پزشکان و دندانپزشکان". کینگ همچنین اضافه می‌کند: "بااین‌حال، با همه این مزایای محبوب یکی از معایب حقوق پایه پایین‌تر و وعده سهام عدالت است. "

 این که مزایای قوی یک شرکت بیشتر از حقوق است یا در نهایت خطرات کار در یک شرکت نوپا به عهده داوطلب است که تصمیم می‌گیرد" قبل از خوشحالی برای ساندویچ‌های رایگان و لباسشویی در محل، به‌صورت آنلاین بررسی نظرات کارمندان قبلی و فعلی را بررسی کنید تا به شما کمک کند درک کنید که آیا مزایای این شرکت نمایشی است یا در واقع فرهنگ بزرگ‌تری را نشان می‌دهند. "

کینگ در ادامه می‌گوید: "اگرچه مزایا و معایب لزوماً با موفقیت یک شرکت نوپا ارتباط برقرار نمی‌کنند، اما این موارد به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا بهترین استعداد‌ها را جذب کنند. "

استارت‌آپ‌ها هنگام پرداخت حقوق کمتر از ارزش بازار، باید مزایای جذاب و معروف مانند موارد فوق را ارائه دهند. شرایط هر استارت‌آپی متفاوت است، بنابراین افراد جویای کار باید تصمیم بگیرند که چه چیزی برای آن‌ها بهتر است و در تمام مراحل جستجوی کار و مصاحبه به این ارزش‌ها وفادار بمانند.

 برای کسانی که مایلند ریسک کنند، استارت‌آپ مناسب می‌تواند تجربه ارزشمند و فرصت‌هایی برای رشد فوق‌العاده آن‌ها را فراهم کند. کینگ می‌گوید: "به دلیل ساعت‌های طولانی و سخت‌کوشی که شرکت‌های نوپا به آن نیاز دارند، شرکت‌ها معمولاً آموزش‌های بسیار خوبی را ایجاد می‌کنند و فرصت‌هایی را برای ازسرگیری کار ایجاد می‌کنند.

خصوصاً برای کسانی که خوش‌شانس هستند و می‌توانند بخشی از یک داستان موفقیت‌آمیز باشند. پذیرش شغل یک شرکت تازه‌تأسیس شده به این معنا نیست که مجبورید تمام زندگی خود را متعهد شوید.

بخشی از آن سنجش خطرات، تعیین اهداف شغلی و تعیین مرز‌هایی است که مایل نیستید از آن‌ها عبور کنید. اگر استارتاپ بسیار بیشتر از آنچه از آن دریافت می‌کنید از شما کار می‌خواهد، مهم است که بدانید چه زمانی باید ضرر‌های خود را کاهش دهید.

کینگ می‌گوید: گفته شده، تحمل خطر کاملاً به عهده خود فرد است.

درحالی‌که استارتاپ‌ها تجربه بسیار خوبی ارائه می‌دهند و اغلب مشخص نیست که این یک IPO تک‌نفره یا خیره‌کننده بعدی خواهد شد، مهم این است که یک شرکت یا نقشی را انتخاب کنید که در آن نه‌تنها احساس چالش کنید، بلکه این فرصت را دارید که از یک مربی یا مدیر یاد بگیرید که به شما در رشد و پیشرفت در حرفه خود کمک خواهد کرد.

بسیاری از ما کار خود را با کارکردن و یادگیری از افرادی که به آن‌ها اعتقاد داشتیم آغاز کردیم. در نقش بعدی خود، مطمئن باشید که رییس شما به شما و اهداف شغلی شما علاقه‌مند می‌شود و به شما کمک می‌کند تا به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای رشد و پیشرفت کنید.