۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

پدرهای خانه نشین؛ چالش ها و مزایا

۱۸ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 569809
پدرهای خانه نشین؛ چالش ها و مزایا

آیا شما در انتظار فرزند هستید و می خواهید بدانید که زندگی پس از تولد کودک شما چگونه خواهد بود؟ آیا زندگی تغییر جهت داده است و وضعیت مراقبت از کودک که در آن قرار داشتید عوض شده است؟

به گزارش اقتصادآنلاین؛ یکی از دشوارترین موارد به عنوان والدین کودکان خردسال  اطمینان از وجود مراقبت از کودکان در صورت لزوم است. اگر پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اعضای خانواده در نزدیکی ما زندگی نکنند (یا حتی اگر زندگی کنند!) سخت می توان فهمید که چطورهمه چیز را می شود برنامه ریزی کرد.

با افزایش هزینه های نگهداری از کودکان والدین بیشتری به برنامه هایی روی می آورند که شامل شیفت تقسیم کاری یا ماندن یکی از والدین در خانه با بچه های کوچک باشد.

در حالی که از نظر تاریخی مراقبت از بچه ها به عنوان یک شغل زنانه دیده می شد امروز پدران بیشتری کسی هستند که در خانه با بچه های کوچک خود می مانند.

چند پدر واقعاً در خانه می مانند؟ چیز خوبی است؟ فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای خانواده شما بهتر است اما ما حقایق مربوط به پدرهای خانه نشین را به شما می گوییم بنابراین آماده تصمیم گیری بهتری می شوید.

دریافت حقایق درباره پدرهای خانه نشین:

در سال های اخیر پدران بیشتری در طول روز در حال اداره کردن خانه هستند.

ساعاتی که این پدرها به مراقبت از کودک اختصاص می دهند خواه شغل پاره وقت داشته باشند یا خیر و انتظارات در این مورد ازخانواده ای به خانواده دیگر بسیار متفاوت است. از آنجا که عملکرد هر خانواده متفاوت است تعریف دقیق مسئولیت های پدر در خانه تقریباً غیرممکن است.

همچنین تعداد دقیق پدرهای خانه نشین نیزغیرممکن است اما سازمان های مختلف در این مورد تلاش کرده اند.

اداره سرشماری ایالات متحده در سال ۲۰۱۲ گزارش داد که ۱۸۹۰۰۰ مرد متاهل و دارای فرزندان زیر ۱۸ سال خود را پدران خانه نشین معرفی کرده اند. این تعداد فقط به کسانی محدود می شد که می توانستند مردانی را معرفی کنند که حداقل یک سال در خارج از نیروی کار باقی مانده بودند در حالی که همسرانشان در خارج از خانه کار می کردند.

گزارش مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۴ نشان داد که ۲ میلیون پدر آمریکایی با کودکان زیر ۱۸ سال که هنوز در خانه هستند در خارج از خانه کار نمی کنند. با این حال این گزارش تأیید نمی کند که پدران مراقب اصلی  کودکان هستند.

 پدران خانه نشین نباید به عنوان کسانی که خارج از خانه کار نمی کنند تعریف شود زیرا بسیاری از پدران نیمه وقت یا حتی شب ها کار می کنند در حالی که مراقبت های منظم از کودک را نیز انجام می دهند.

چرا مردان پدرهای خانه نشین می شوند ؟

دلایل زیادی وجود دارد که مرد ممکن است پدر خانه نشین باشد. برخی از رایج ترین دلایل عبارتند از:

انتخاب شخصی / تمایل به مراقبت از خانواده

بیماری مزمن یا ناتوانی

هزینه های مراقبت از کودک / شریک درآمد اصلی است

از دست دادن شغل

اگر خانواده شما در حال توافق با ماندن پدر در خانه به عنوان سرپرست هست ممکن است در مورد چگونگی عملکرد این مسئله فکر کنید و اینکه چه عواملی روی تصمیم شما تاثیردارد.

چالش های مرتبط با پدرهای خانه نشین چیست؟

اگرچه ماندن پدران در خانه با فرزندان بسیار رایج شده است اما هنوز چالش هایی پیرامون این موضوع وجود دارد.

کلیشه ها و قضاوت ها:

یک مشکل رایج برای پدرهای خانه نشین کلیشه ها و صحبت هایی است که با آن روبرو هستند. اینها می تواند شامل قضاوت در مورد مردانگی و اخلاق کاری آنها باشد.

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۳ نشان داد که در حالی که ۵۱ درصد آمریکایی ها فکر می کنند ماندن کودک در خانه با مادر بهتر از محل کار است اما تنها ۸ درصد اظهار داشتند که ماندن فرزند با پدر در خانه بهتر است. 

رویارویی با این دیدگاههای منفی بسیار دشواراست و فشارهای اجتماعی می تواند مردان را به بازگشت به محل کار سوق دهد.

پدران خانه نشین گاهی اوقات به اشتباه به عنوان تنبل  بی تجربه یا فاقد مردانگی تصور می شوند. این کلیشه های مضر می تواند بر احساسات شما درباره ساختار خانواده تأثیر بگذارد و منجر به شرم و اضطراب شود. این نوع طبقه بندی محدود و غالباً مبتنی بر تصورات غلط است.

ضعف حمایت:

این قضاوت های منفی می تواند از سوی افرادی صورت گیرد که به طور معمول یک سیستم حمایتی نیز هستند.

پدربزرگ و مادربزرگ و سایر اعضای خانواده یا دوستان ممکن است احساسات منفی نسبت به کودکانی که در درجه اول توسط پدرشان تربیت می شوند داشته باشند. آنها ممکن است از این تنظیم ناراحت باشند و یا اینکه برخلاف انتظارات فرهنگی آنها به نظر برسد.

در نتیجه پدر خانه نشین و خانواده ممکن است از اعضای خانواده خود و همسرحمایت کمتری دریافت کند  در صورتی که اگر مادر خانه نشین بود یا هر دو پدر و مادر کار می کردند ، این حمایت وپشتیبانی بیشتر بود.

انزوا:

علاوه بر این پدران خانه نشین ممکن است دریابند که در برقراری ارتباط با والدین دیگری که در طول روز نیز در خانه می مانند احساس راحتی نمی کنند که این امر می تواند منجر به انزوا شود.

و همچنین برنامه ریزی برای روزهای بازی فرزندان با مادران خانه نشین یا حضور در فعالیت های زن محور ممکن است برای انها ناخوشایند باشد.

بسیاری از گروه های والدینی که در طول هفته با هم ملاقات می کنند ارتباط  شان، منابع شان و آموزشی که به والدین ارائه می شود، در درجه اول برای مادران طراحی شده و برای پدرانی که با بچه های کوچکشان در خانه می مانند، عضویت در این گروه ها برایشان ممکن است ناراحت کننده یا غیرممکن باشد.

افسردگی:

حداقل یک مطالعه نشان داده است که از نظر عاطفی برای مردان سخت تر است که به جای داشتن یک فیش حقوقی در کار به کار در خانه روی بیاورند. پدرانی که کار خود را ترک کردند و به عنوان پدر و مادر خانه نشین دارای علائم افسردگی بالاتر از زنان بودند.

امور مالی:

در حالی که تغییرات در بازار کار با افزایش تعداد پدران خانه نشین در ایالات متحده مرتبط است  بسیاری از پدرانی که تصمیم می گیرند در خانه با فرزندان خود بمانند نیز نگران تلاش برای ورود مجدد به بازار کار در آینده هستند.

بنابراین تلاش برای مراقبت از خانواده با یک منبع درآمد واحد می تواند ترسناک باشد و نگرانی در مورد پرداخت هزینه های فرزندان می تواند پدران خانه نشین را به سمت بازگشت به محل کار سوق دهد.

پدران خانه نشین چه مزایایی دارند؟

در حالی که چالش هایی وجود دارد اما چیزهای شگفت انگیزی نیزوجود دارد که می توان با داشتن یک پدر ومادر در خانه و به ویژه یک پدر در خانه از ان برخوردار شد.

برخی از مزایا صرف نظر از اینکه کدام یک از والدین در خانه هستند عبارتند از:

• حذف هزینه های مراقبت از کودک

• توانایی نظارت داشتن به انچه فرزندان روزانه دریافت می کنند و در نحوه تربیت فرزند و دقیقاً همان کاری که به آنها آموزش داده می شود 

• همیشه در دسترس بودن والدین به خصوص اگر کودک  بیمار شود یا آسیب ببیند

• پیوند با فرزند خود

روابط قوی تر با شریک زندگی:

از آنجا که مادران به طور معمول در یک خانواده به عنوان نقش اصلی دیده می شوند مردان می توانند این نقش را تقویت کنند.

موفقیت در انواع مختلفی از نقش ها می تواند منجر به قدردانی بیشتر از مشارکت های شریک زندگی و همچنین قدردانی بیشتر از ماهیت پیچیده خود شما شود که مطمئنا می تواند به نفع یک زندگی مشترک باشد.

روابط قویتر با کودکان:

پدر خانه نشین همچنین می تواند میزان مشارکت مردان در تربیت فرزندان را افزایش دهد. این امر نه تنها برای کل جامعه مفید است بلکه برای پویایی فردی خانواده نیز مفید است.

در تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ روی ۲۰ مادر شاغل انجام شد مشخص شد که وقتی پدر در خانه در موقعیت مراقبت قرار می گیرد ومادر برای کار از خانه می رود فرزندان روابط مثبت با مادر و پدر پیدا می کنند.

اگرچه هیچ دلیلی وجود ندارد که مادر در خانه با فرزندان بماند جالب است بدانید که این مطالعه همچنین به افزایش انسجام والدین  به صورت جداگانه با فرزندان  به عنوان یک واحد خانوادگی اشاره دارد.

مادران اظهار داشتند که احساس می کنند با وجود کار در طول روز واقعاً می توانند از فرصت های صبح و عصر برای پرورش کودکان خود استفاده کنند. آنها خاطرنشان کردند که با همسرانشان ارتباط خوبی برقرار کرده اند زیرا پدران  فشار کودکان و کاررا درک میکنند.

بازتعریف هنجارهای اجتماعی:

غیر معمول نیست که می شنوید مردم از پدران می پرسند که آیا "بچه داری" می کنند  سوالی که هرگز از مادران نمی شود. تعریف مجدد انتظارات و هنجارهای اجتماعی به این معناست که پدران به جای شریک زندگی در کنار والدینی که فقط در موارد اضطراری فراخوانده می شوند. به عنوان شریک در امر تربیت شناخته می شوند.

پدران خانه نشین می توانند به تغییر مثبت در مورد مردانگی مراقبت و پدر بودن کمک کنند.

نتایج مثبت برای کودکان:

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد پدران خانه نشین انجام نشده است آکادمی اطفال آمریکا می گوید که پدران خانه نشین تأثیر مثبت و ماندگار بر سلامتی فرزندانشان دارند.

فواید پدران در خانه قطعاً زمینه ای است که در آن به تحقیقات بیشتری نیاز است اما مزایای آن از نظر علمی ثابت شده است!