۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم مهر / احتمال افزایش تقاضا طی روزهای آینده

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۹
کد خبر: 569758
پیش بینی قیمت طلا در هفته سوم مهر / احتمال افزایش تقاضا طی روزهای آینده

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر روند نزولی اونس و دلار خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند قیمت طلا و سکه در بازار امروز توضیح داد: از آنجا که بهای اونس جهانی حدود ۴دلار افت کرده و دلار هم تحت تاثیر انتصاب رییس بانک مرکزی از کانال ۲۸هزار به ۲۷هزار تومان کاهش یافته، امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه بودیم.

این فعال بازار طلا ادامه داد: تحت تاثیر این دو سیگنال کاهشی، قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار در مقایسه با پنجشنبه حدود ۶۱هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸عیار تقریبا ۱۵هزار، سکه طرح امامی ۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰۰هزار تومان ارزان شده و انواع دیگر سکه بدون تغییر بوده است.

کشتی‌آرای از بیشتر شدن رکود بازار طلا خبر داد و گفت: به‌رغم اتمام ماه صفر، همچنان تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه وجود ندارد و تعطیلات هفته گذشته رکود بازار را تشدید کرده است؛ اما به نظر می‌رسد تا چند روز آینده شاهد شروع معاملات و ورود خریداران به بازار طلا باشیم.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا درباره آینده قیمت‌ها نیز اظهار کرد: باتوجه به افت بهای دلار، ثبات ارزش اونس در پی تعطیلی بازار‌های جهانی و نبود تقاضا، پیش‌بینی می‌شود که روند نزولی قیمت طلا و سکه حداقل تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷مهر ماه ۱۴۰۰

این فعال بازار طلا با اشاره به قیمت‌ها بیان کرد: امروز در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۰۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته و حباب سکه هم در سطح ۴۳۰هزار تومان ثابت مانده است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: در بازار امروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۹۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۵۹۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان معامله شد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۹۵۹هزار و قیمت طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۴۵هزار تومان رسید.