۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸مهر / پالس مثبت از واشنگتن به تهران

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹
کد خبر: 569736
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۸مهر / پالس مثبت از واشنگتن به تهران

امروز دلار تحت تاثیر اخبار مثبت با کاهش قیمت بیشتری همراه شد و تا سطح ۲۷۶۸۰تومان عقب‌نشینی کرد؛ حالا با‌توجه به اینکه مرز مقاومتی ۲۷۸۰۰تومان از دست رفته و تعداد فروشندگان افزایش یافته، بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که دلار تا نیمه کانال ۲۷هزار تومان پایین خواهد آمد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ روز چهارشنبه بعد از انتصاب رییس کل بانک‌مرکزی، دلار مرز ۲۸هزار تومان را از دست داد و وارد سطح ۲۷۹۰۰تومان شد، اما نوسان‌گیران توانستند با کمرنگ نشان دادن اثر این خبر در فضای مجازی قیمت دلار را تا ساعات پایانی معاملات پنجشنبه به ۲۷۹۶۰تومان افزایش دهند؛ در معاملات پشت‌خطی روز جمعه هم با تصور تخلیه جو این خبر و بالا بودن حجم خرید‌ها، دلار در محدوده ۲۷۸۸۰ تا ۲۸هزار تومان نوسان داشت.

اما درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد دلار با این روند در معاملات هفته جدید به کانال ۲۸هزار تومان بازگردد، انتشار دو خبر معامله‌گران را غافلگیر کرد. ظهر دیروز وزارت خزانه داری آمریکا، برخی از شرکت‌هایی که در دوران ترامپ تحریم شده بودند را از فهرست تحریم‌ها خارج کرد؛ از طرفی پایگاه خبری المانیتور گزارش داد که واشنگتن و تل‌آویو هیچ برنامه اقتضایی مشترکی برای مواجهه با ایران درصورت شکست مذاکرات وین ندارند.

استقبال دلار از اخبار مثبت

این اخبار منجر به نگرانی دارندگان دلار و افزایش حجم فروش‌ها شد و نهایتا قیمت اسکناس آمریکا مجددا به ۲۸۹۰۰تومان رسید؛ اگرچه دلار معاملات ابتدایی امروز را هم در همین سطح آغاز کرد اما ساعاتی بعد با انتشار اظهارات خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشور مبنی بر تعیین تاریخ دقیق شروع مذاکرات در آینده نزدیک، روند نزولی سرعت گرفت و تا زمان انتشار این خبر قیمت دلار به ۲۷۶۸۰تومان کاهش یافته است.

حالا برخی فعالان بازار بر این باورند که از دست رفتن مرز ۲۷۸۰۰تومان، فروشندگان بیشتری را روانه بازار خواهد کرد و از همین رو دلار طی روز‌های آینده کاهش قیمت بیشتری خواهد داشت؛ در مقابل عده‌ای هم معتقدند که با فروکش کردن جو اخبار مثبت، بازار به مدار صعودی بازخواهد گشت و تا روزی که طرفین برجام به میز مذاکرات برنگردند، دلار در محدوده ۲۸هزار تومان نوسان خواهد داشت.