۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رفع انحصار از مشاغل حقوقی فردا در مجلس بررسی می‌ شود / تلاش‌ های پایانی انحصارگران در مجلس

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
کد خبر: 569649
رفع انحصار از مشاغل حقوقی فردا در مجلس بررسی می‌ شود / تلاش‌ های پایانی انحصارگران در مجلس

بخش پایانی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که به رفع انحصار در حوزه مشاغل حقوقی مربوط است، فردا در مجلس بررسی خواهد شد.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار که نمایندگان مجلس آن را به تدوین کرده و کلیاتش را تصویب رساندند قصد دارد که انحصار موجود در زمینه صدور مجوزهای کسب‌وکار را رفع کنند.

کلیات این طرح ۲۲شهریورماه سال جاری در مجلس به تصویب‌ رسید و از آن زمان جزییات آن در دست بررسی است.

مواد ۱، ۲ و ۳ این طرح ۶ماده‌ای در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و تایید شده و مواد ۴،۵ و۶ آن که مشخصاً مربوط به انحصار موجود در مشاغل حقوقی یعنی وکالت، سردفتری و کارشناسان رسمی است فردا بررسی خواهد شد.

از آنجایی که انحصار به وجود آمده در این سه حوزه به موجب قانون بوده مجلس تاکید می‌کند تا با اصلاح قانون بتواند از ادامه این انحصار جلوگیری کند. به همین دلیل مهم‌ترین بخش این طرح، همین ۳ماده پایانی آن در حوزه مشاغل حقوقی است.

حضور حامیان انحصار در مجلس

طی روزهای گذشته که مجلس به تصویب نهایی این طرح نزدیک‌تر شده است شاهد حضور برخی وکلا و دیگر حامیان انحصار حوزه مشاغل حقوقی در راهروهای مجلس هستیم تا به گفته برخی نمایندگان از تصویب این طرح جلوگیری کنند.

محسن زنگنه، رییس کمیسیون جهش تولید نیز پیش از تصویب کلیات این طرح به اقتصادآنلاین گفته بود که نمایندگان پس از خروج از صحن با هجوم وکلا و سردفتران روبه‌رو شده و مشخص نیست چگونه این افراد اجازه ورود به مجلس را پیدا می‌کنند.

هرچند طولانی شدن روند بررسی برای یک طرح ۶ماده‌ای به نظر عجیب می‌رسد، اما رای بالای نمایندگان به کلیات طرح تسهیل صدور مجوزها و وضعیت فعلی مجلس نشان از احتمالا بالای تصویب ۳ماده پایانی طرح در روز آینده توسط مجلس دارد و پس از آن باید منتظر رای به شورای نگهبان باشیم.