۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

نرخ سه محصول لبنی شامل کاهش قیمت اعلام شد + سند

۱۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 569612
نرخ سه محصول لبنی شامل کاهش قیمت اعلام شد + سند

صنایع لبنی نرخ سه محصول لبنی که از امروز شامل کاهش قیمت می شوند را اعلام کرد. بر این اساس از امروز شیر پاستوریزه ساده کیسه ای ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصد چربی با قیمت ۷ هزار و ۴۰۰ تومان، پنیریواف ۴۰۰ گرمی نسبتا چرب با قیمت ۲۰ هزار تومان و ماست دبه ای ساده ۲.۵ کیلوگرمی ۱.۵ درصد چربی با قیمت ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ قرار بر این است از امروز قیمت برخی محصولات لبنی کاهش ۱۰ درصدی داشته باشد. به گفته صنایع لبنی؛ این تخفیف فقط شامل سه محصول شیر پاستوریزه ساده کیسه ای ۹۰۰ گرمی، پنیریواف ۴۰۰ گرمی و ماست ساده ۲.۵ کیلوگرمی می شود.

این صنایع در نامه ای خطاب به اعضای خود قیمت های تعیین شده برای این سه قلم محصول را اعلام کرد. 

در این نامه آمده است:

حسب مذاکره این انجمن با مسئولین محترم جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تامین شیر و لبنیات سبد معیشت خانوارهای درآمد ثابت، فقط سه قلم فرآورده شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۱.۵ درصد چربی و ماست دبه ای ۲.۵ کیلوگرمی ۱.۵ درصد چربی و پنیر لیوانی uf ۴۰۰ گرمی نسبتا چرب در شبکه صنفی بازار و فروشگاه های زنجیره ای با تعدیل قیمت ۱۰ درصدی توزیع گردد که البته ۵ درصد آن را شبکه فروشگاهی از سهم هزینه ۱۵ درصدی فروش خود تخفیف داده و ۵ درصد نیز از سهم ۱۰ درصدی توزیع شرکت های لبنی اعمال تخفیف می شود.

لذا فقط سه قلم مذکور با اوزان و چربی اعلان شده به شرح ذیل از تاریخ شنبه ۱۴۰۰.۷.۱۷ عرضه خواهند شد.

WhatsApp Image 2021-10-09 at 13.33.44

۱- لازم به ذکر است که قیمت های فوق بر اساس قیمت شیرخام مصوببه شماره ۸۶۰۳.۰۲ مورخ ۱۴۰۰.۴.۱۷ شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی درب گاوداری ۶۴۰۰ تومان و هر یک دهم درصد چربی ۸۰۰ ریال و نرخ روز مواد بسته بندی و نرخ دوشنبه ۱۴۰۰.۷.۱۲  توافق گردیده است.

۲- سایر کالاهای تولیدی شرکت های لبنی مشمول این توافق نبوده و از دستور العمل قیمت گذاری کالاهای تولیدی داخل به شماره ۴۲۷۳۱۱.۱ مورخ ۱۳۸۹.۵.۲۵ وزارت بازرگانی وقت و سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده تبعیت می نماید.

۳- ابلاغ قیمت های فوق دستوری نبوده و ارشادی است.

قمت سه محصول