۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی؛

کریدور سواحل مکران-شلمچه سال۱۴۰۱ تکمیل می‌ شود

۱۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۳
کد خبر: 569308
کریدور سواحل مکران-شلمچه سال۱۴۰۱ تکمیل می‌ شود

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل کریدور سواحل جنوبی (مکران-شلمچه) تا سال۱۴۰۱ خبر داد و گفت: فاز۲ بزرگراه جم-شیراز با اعتبارات وزارتخانه‌های نفت و راه ساخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری شهرستان دیر با تاکید بر اینکه عقب‌ماندگی‌های این شهرستان جبران می‌شود به اقدامات مهم دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات معیشت مردم اشاره کرد و افزود: در وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کنیم تا روند ساخت و تکمیل زیرساخت‌های استان بوشهر سرعت بگیرد.

وی با اشاره به این‌که با کمک و همراهی مجموعه دولت و مجلس، تغییرات مناسبی را در استان بوشهر ایجاد می کنیم، تصریح کرد:  تکمیل کریدور سواحلی جنوب که نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد دریامحور دارد و از چابهار آغاز و به شلمچه ختم می‌شود در حال انجام است که از پیشرفت مناسبی نیز برخوردار است. تلاش خواهیم کرد تا سال 1401 این پروژه بزرگراهی در استان بوشهر تکمیل شود.

وی از در دستور کار قرار داشتن تکمیل راه‌آهن شیراز-بوشهر خبر داد و با اشاره به این‌که تلاش می‌کنیم این پروژه در دولت سیزدهم به پیشرفت مناسبی دست پیدا کند، تاکید کرد: تکمیل اتوبان ساحلی دیر به بوشهر با تامین مالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که یزرگراه جم-شیراز پیش‌تر از محل اعتبارات وزارت نفت احداث شد، افزود: آغاز احداث و تکمیل فاز دوم بزرگراه جم- شیراز، با اعتبارات وزارت راه‌وشهرسازی و وزارت نفت، در دستور کار قرار می‌گیرد.