۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مراقب حذف اکانت خود از برنامه مدیریت رمز عبور(LastPass) باشید / پیشنهاد دریافت سریع بکاپ و مهاجرت به سایر برنامه های ایمن

۱۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۱
کد خبر: 568904
مراقب حذف اکانت خود از برنامه مدیریت رمز عبور(LastPass) باشید / پیشنهاد دریافت سریع بکاپ و مهاجرت به سایر برنامه های ایمن

این روزها از پلتفرم‌های متعددی استفاده می‌کنیم که اغلب آنها برای امنیت بیشتر نیاز به رمزهای عبور کاربری دارند. بدون شک به خاطر سپردن رمزهای عبور متعدد دشوار است از این رو برنامه مختلفی وجود دارد که ما را در به خاطر سپردن رمزهای عبور یاری کنند تا دیگر نگرانی برای فراموش کردن رمزهای خود نداشته باشیم و با خیال راحت رمزهای عبور متعدد و طولانی را برای محافظت بیشتر از داده‌های شخصی خود انتخاب کنیم.

اقتصاد آنلاین – سپیده قاسمی؛ یکی از این برنامه‌های مدیریت رمز عبور برنامه LastPass است. به گفته کارشناسان این برنامه تمام آنچه شما برای تولید، نگه‌داری و استفاده از رمزهای خود به آن نیاز داریم را یکجا در خود دارد. این ویژگی‌ها موجب شده  LastPass به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای موجود در این رابطه تبدیل شود.

این برنامه برای اولین در سال 2008 معرفی شد و در مدت کوتاهی نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرد. ‌در سال ۲۰۱۱ حملاتی در ترافیک ورود به شبکه این کمپانی ثبت شد که با پیش‌دستی LastPass و درخواست از کاربران خود برای تغییر رمزعبور بی‌نتیجه باقی ماند. در همین سال یک آسیب‌پذیری از نوع XSS نیز در LastPass گزارش شد که در کمتر از چند ساعت برطرف شد.

این سوابق بر محبوبیت LastPass افزود و اکنون کاربران ایرانی نیز مانند سایر کاربران در جهان به نصب و استفاده از آن روی آورده‌اند.

اما اخیرا گزارش‌هایی از سوی کاربران ایرانی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد این برنامه در حال حذف اکانت‌های کاربران ساکن ایران است.

اقتصادآنلاین هنوز نمی‌تواند صحت این اتفاق را تایید یا رد کند، اما پیشنهاد می‌شود ضمن اقدام کاربران ایرانی برای تهیه بکاپ از این برنامه، اقدام به نصب دیگر برنامه‌ها کنند.