۰ نفر

صف‌های گاز مایع در ارومیه طولانی‌تر شد

۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۸
کد خبر: 568672
صف‌های گاز مایع در ارومیه طولانی‌تر شد

با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش تقاضای سوخت‌ گاز مایع صف‌های طولانی برای خرید گاز مایع نیز ایجاد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش تقاضای سوخت‌ گاز مایع برای مصارف صنعتی، پخت‌ و پز در واحدهای مسکونی و تجاری، تب کمبود و گرانی انواع سیلندرهای گاز مایع در گوشه و کنار استان نیز بالا رفته است که این‌ مشکل همه ساله با آغاز فصل پاییز در استان اتفاق می‌افتد.

شهروندان نیز برای دسترسی به گاز مایع مجبور هستند ساعت‌ها در صف ایستاده و با قیمت گزاف آن را تهیه کنند حال باید دید که آیا مسئولان ذیربط پاسخگوی این مشکلات هستند یا با پاس‌کاری و انداختن توپ مقصر به زمین‌های یکدیگر راهی برای توجیه این مشکل پیدا می‌کنند چرا که این معضل مربوط به امسال نبوده و همه ساله تکرار می‌شود.

نبود نظارت کافی برای عرضه گاز مایع

محمد شهروند ارومیه‌ای در این خصوص بیان کرد: طی سال‌های اخیر با گران شدن بنزین مردم به دنبال گازسوز کردن خودروهای خود بودند که متاسفانه این مراکز نیز قیمت گازسوز کردن خودروها را افزایش دادند بنابراین برخی مردم از گازهای مایع به عنوان سوخت خودرو استفاده کردند.

وی بیان کرد: گاز مایع در همه ماه‌های سال به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد که متاسفانه با آغاز فصل پاییز صف‌های تهیه گاز مایع را ایجاد می‌کند.

محمد گفت: بنابراین یا نظارت کافی وجود ندارد و یا پای دلالان در میان است که با ایجاد فضایی برای بازار سیاه سود بیشتری برایشان حاصل شود.

وی بیان کرد: مسئولان مربوطه باید جوابگوی مشکلات پیش آمده باشند چرا که عدم نظارت آنان باعث ایجاد صف‌های طولانی در این صف‌‌ها می‌شود.

توزیع گاز مایع تنها به ثبت‌نام کننده‌ها در سامانه

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی ارومیه با بیان اینکه توزیع گاز مایع تنها به ثبت‌نام کننده‌ها در سامانه مربوط فروخته می‌شود اظهار داشت: این طرح برای جلوگیری از افزایش قیمت گاز و رفاه حال شهروندان مصرف‌کننده به اجرا در آمده است.

احمد مجرد عنوان کرد: هدف از اجرای طرح جلوگیری از مصارف غیر واقعی است تا شهروندانی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند بتوانند به راحتی گاز مایع را تهیه کنند.

وی گفت: فروش گاز مایع به خودروهایی که به صورت غیرمجاز اقدام به نصب کپسول در خودروهای خود کرده‌اند غیرقانونی است چرا که استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو کاری غیر ایمن و بسیار خطرناک بوده و جان شهروندان را به خطر می‌اندازد.

مجرد بیان کرد: مصرف‌کنندگان واقعی اعم از بخش خانوار و صنفی و صنعتی استقبال خوبی از اجرای طرح الکترونیکی توزیع گاز مایع انجام داده و کسانی که تاکنون نتوانسته‌اند در این سامانه ثبت‌نام کنند می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی سرپرست خانوار در این سامانه ثبت‌نام کنند.

 نظارت کافی بر تمامی مراکز عرضه گاز مایع وجود دارد

رییس صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌‌غربی بیان کرد: در حال حاضر نظارت کافی بر تمامی مراکز عرضه گاز مایع وجود دارد.

غلامرضا بابایی در خصوص عرضه کپسول گاز مایع با قیمت گزاف، عنوان کرد: مراکز غیرمجاز قانونی اقدام به فروش کپسول گاز مایع با قیمت گزاف می‌کنند که در صورت مشاهده برخورد قانونی با آنها صورت می‌گیرد.