۰ نفر

آخرین مراحل بررسی اقدام صدور ویزای گردشگری

۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۱۱
کد خبر: 568670
آخرین مراحل بررسی اقدام صدور ویزای گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: از سرگیری صدور ویزای ⁧‫گردشگری‬⁩،آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته‌ تخصصی می‌گذراند.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید عزت الله ضرغامی در این توئیت نوشت: از سرگیری صدور ویزای ⁧‫گردشگری‬⁩،آخرین مراحل مربوط به چگونگی اقدام را در کمیته‌ تخصصی می‌گذراند.

‌وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در عین حال تاکید کرد: آمارها حاکی از رضایت بالای ۹۵٪ گردشگران خارجی از سفر به ایران است.

عضو کابینه دولت سیزدهم در ادامه تصریح کرد: زیر میز ایران‌هراسی‬⁩ خواهیم زد.

 صنعت مسافرت و جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. پدیده گردشگری که خود به صورت یک پدیده اجتماعی- فرهنگی مطرح است به بزرگترین تحرک و جابجایی انسان ها اطلاق می شود. رشد روزافزون و شتابنده آن موجب شده که بسیاری از صاحب نظران قرن ۲۰ را قرن گردشگری بنامند. این صنعت بر حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مانند مبادلات خارجی، درآمدها، اشتغال- قیمت ها- توزیع درآمدها، مهاجرت، تقسیم کار، آداب و رسوم و هنرها مؤثر است.

از فروردین سال ۹۹ در پی انتشار و همه‌گیری ویروس کرونا صدور ویزای گردشگری ایران برای گردشگران خارجی متوقف شد و تنها مجوز سفرهای درمانی، تجاری و تحصیلی به ایران داده شد، هرچند در پی مطالبات فعالان گردشگری از خرداد ماه همان سال موضوع بازگشایی مرزها به روی گردشگران خارجی چندین مرتبه در ستاد ملی مدیریت کرونا مطرح شد اما هر بار با شیوع سویه جدید کرونا  این موضوع متوقف شد.

بر این اساس وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چندی پیش (۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰) گفت: با صحبت‌هایی که با رییس‌جمهور داشتم، منع صدور روادید برداشته خواهد شد؛ رییس‌جمهور نیز این موضوع را قبول کرده و البته نگرانی‌هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رییسی ارائه کرده‌ام؛ بسیاری از کشورهای دنیا صدور روادید را شروع کرده‌اند و بهتر است ما نیز این موضوع را شروع کنیم.

سید عزت الله ضرغامی همزمان با روز جهانی گردشگری خبر از سرگیری صدور ویزای توریستی ایران و تردد گردشگران خارجی از مرزهای زمینی و هوایی پس از ۱۹ ماه توقف، با دستور رییس‌جمهور از آبان‌ماه امسال خبر داد.

وی با انتشار توییتی نوشت: «از آقای رییس‌جمهور به دلیل مواضع عالمانه و حمایتگرانه نسبت به صنعت گردشگری در جلسه دولت (چهارم مهرماه) و دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری تشکر می‌کنم. دیروز استانداران پیشنهادی، همه در مورد گردشگری برنامه ارائه کردند. این خیلی خوب است.»

چندی پیش نیز آیت الله سیدابرهیم رییسی، رییس‌جمهور به دنبال سرعت گرفتن واکسیناسیون در ایران گفته بود: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به جای اعمال محدودیت‌های جدید باید درباره رفع محدودیت‌ها برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم.