۰ نفر

زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه مشخص شد

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۵۲
کد خبر: 568373
زمان برگزاری آزمون وکالت قوه قضاییه مشخص شد

سازمان سنجش آموزش با صدور اطلاعیه‌ ای خبر از پرینت کارت و زمان برگزاری آزمون وکالت دادگستری قوه قضاییه راس ساعت هشت صبح روز جمعه در ۶۰ شهرستان کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، به اطلاع متقاضیان شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه در سال ۱۴۰۰ می‌رساند که آزمون روز جمعه ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ از ساعت هشت آغاز و درهای ورود به جلسه امتحان نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون بسته خواهد شد.

لینک مربوط به پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده و اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و غیره ) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی کارت آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

گفتنی است در ادامه این اطلاعیه به شرح ذیل آمده است: 

ب – آدرس، محل‌ رفع نقص کارت و مندرجات کارت شرکت در آزمون

۱-در صورت مشاهده مغایرت در بندهای ۱ ،۲  ،۴ ،۵ ،۹،۶، ۱۰، ۱۱، ۱۳،۱۲ و ۱۴ کارت شرکت در آزمون، لازم است حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ به قسمت ویرایش اطلاعات در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید. 

تبصره: چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۱۰ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد (برای متقاضیان متقاضی استفاده از سهمیه بنیاد شهید- سپاه پاسداران-ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی) لازم است جهت اعلام مغایرت حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ منحصراً به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایید تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه مورد نظر برای شما اعمال گردد؛ در غیراینصورت با سهمیه آزاد گزینش خواهید شد و هیچ اعتراضی قابل قبول نخواهد بود. 

تذکر مهم در خصوص سهمیه: کسانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده و سهمیه درخواستی آنان از طرف ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته، ضرورت دارد پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه، عدم تایید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری نمایند.

۲- چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ذیل وجود دارد متقاضیان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ الی۱۲:۰۰ ظهر و ۱۴:۰۰ الی ۱۷:۰۰ بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۴/۷/۱۴۰۰ به نماینده سازمان سنجش  مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط (مطابق جدول شماره ۱ و ۲ ذیل) مراجعه و نسبت به اصلاح و رفع اشکال احتمالی کارت خود اقدام کنند.

 درخصوص بند ۷ (معلولیت) چنانچه خواستار اعمال بند فوق می‌باشید، لازم است فرم مخصوص معلولیت تایید شده را از سازمان بهزیستی دریافت و تحویل باجه رفع نقص نمایید تا اقدامات لازم در این خصوص بعمل آید. 

چنانچه عکس روی کارت متقاضی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «۲» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص مراجعه نمایند، موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلّف تلقی و برابر مقررات با وی رفتار خواهد شد.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است. 

یادآوری: متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند. 

 متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، بی‌سیم، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

متقاضیان لازم است درصورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون برای آنها، نسبت به ارسال درخواست حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۳۰ از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. بدیهی است درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

تکمیل فرم خوداظهاری متقاضیان مبتلا به کرونا

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان آزمون وکالت قوه قضاییه سال ۱۴۰۰ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ ۰۷/۰۷/۱۴۰۰ بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ ۱۴/۰۷/۱۴۰۰ لغایت جمعه مورخ ۱۶/۰۷/۱۴۰۰ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش آزمون وکالت قوه قضاییه) فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد. 

باتوجه به پذیرش نشدن حضوری متقاضیان  به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان  می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

در خاتمه این اطلاعیه تاکید شده است:  متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا شماره ‌تلفن ‌۴۲۱۶۳  با پیش شماره ۰۲۱ در میان بگذارند.