۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ممنوعیت تردد افراد واکسینه‌ شده‌ لغو می‌ شود / سفر به کدام شهرها ممنوع است؟

۱۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۹
کد خبر: 567670
ممنوعیت تردد افراد واکسینه‌ شده‌ لغو می‌ شود / سفر به کدام شهرها ممنوع است؟

ستاد کرونا اعلام کرده که ممنوعیت سفر برای افرادی که واکسینه شده‌اند، برداشته می‌شود، با این حال پلیس راهور از وجود چنین مصوبه‌ای ابراز بی‌اطلاعی کرده و تاکید می‌کند که ممنوعیت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان برای تمام افراد پابرجاست و چنانچه افراد از این قانون تخطی کنند، جریمه می‌شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قرنطینه هوشمند در دستور کار ستاد کرونا قرار گرفت. مصطفی قانعی، عضوکمیته ملی کرونا اعلام کرد که از این پس افرادی که دو دز واکسن زده‌اند می‌توانند بدون محدودیت سفر کنند.

او به صدا و سیما توضیح داد شماره پلاک خودروی افرادی که دو دز واکسن دریافت کرده‌اند در سامانه‌ای ثبت شده است و این افراد مشکلی برای تردد شهری و بین شهری نخواهند داشت.

بنا به توضیحات قانعی چنانچه افراد واکسینه شده، جریمه شوند، با اعلام شماره پلاک آنها به پلیس راهور جریمه تردد آنها حذف می‌شود. او همچنین تاکید کرده است که محدودیت‌های شغلی افراد واکسینه شده، نیز به همین ترتیب برداشته می‌شود.

با این حال غفاری، روابط عمومی پلیس راهور از وجود چنین مصوبه‌ای ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و به اقتصادآنلاین می‌گوید که هنوز ستاد کرونا بخشنامه‌ای برای تغییر مقررات تردد به پلیس ارسال نکرده است.

ورود به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بنا بر گزارش وزارت بهداشت تاکنون بیشتر از 39 میلیون نفر شهروند ایرانی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و حدود 16.4 میلیون نفر به صورت کامل واکسینه شده و هر دو دز واکسن خود را زده‌اند.

همچنین آخرین گزارش‌ها از ستاد کرونا حاکی از آن است که با عبور استان‌های آذربایجان غربی و کردستان از خیز پنجم بیماری، روند بستری در تمامی استان‌های کشور کاهشی شده و تعداد شهرهای قرمز از ۲۹ به ۱۶ شهر کاهش داشته است.

در حال حاضر عمده شهرهای قرمز ایران در نواحی غربی و شمال غربی کشور واقع شده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها شهرهایی که همچنان در وضعیت قرمز به سر می‌برند ارومیه، اشنویه، بوکان، سردشت، مهاباد (آذربایجان غربی)، بانه، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان (کردستان)، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب، کرمانشاه، گیلانغرب، هرسین (کرمانشاه) هستند.

علاوه بر این هنوز بخش قابل توجهی از مناطق کشور در وضعیت نارنجی به سر می‌برند.

1

عین‌الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا به اقتصاد آنلاین می‌گوید که شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی همچنان منع تردد دارند و مصوبات قبلی ستاد کرونا درباره این شهرها پابرجاست و افراد غیربومی نمی‌توانند به این شهرها سفر کنند.

او درباره تردد آزاد افراد واکسینه شده هم توضیح داد: هنوز این مصوبه به دست پلیس راهور نرسیده است و پلیس چه درباره ترددهای بین‌شهری و چه ترددهای شهری مقررات قبلی را اعمال می‌کند، بنابراین افراد نباید با تصور اینکه واکسینه شده‌اند مقررات منع تردد شبانه یا مقررات منع تردد بین‌شهری را زیر پا بگذارند.

او درباره میزان جریمه تخلفات تردد گفت: جریمه ورود به شهرهای قرمز یک میلیون تومان و جریمه ورود به شهرهای نارنجی 500 هزار تومان است.

جهانی همچنین تاکید کرد که پلیس امکان شناسایی وضعیت واکسیناسیون و سلامتی سرنشینان خودروها را ندارد و بهتر است که مردم تا زمان تثبیت وضعیت و مهار کامل بیماری از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.