۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جهش طلا پس از دستیابی به کف قیمتی / فلز زرد از سد ۱۷۵۰دلار عبور کرد

۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۶
کد خبر: 567290
جهش طلا پس از دستیابی به کف قیمتی / فلز زرد از سد ۱۷۵۰دلار عبور کرد

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روند افزایشی در پیش گرفت که تحلیل‌گران آن را ناشی از افزایش تقاضای فلز زرد پس از دستیابی به کف قیمت شش هفته گذشته و رسیدن نقره به کف قیمت ۱۴ ماه گذشته در روز سه‌شنبه عنوان کرده‌اند.

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ از دیگر عوامل صعود بازار فلزات گرانبها در آخرین روز معاملاتی ماه سپتامبر، عقب نشینی سنگین بازارهای سهام عنوان شده که افزایش تقاضای بازار امن سرمایه‌گذاری را به دنبال داشت. بر این اساس روز گذشته طلای آتی دسامبر با ۳۶.۲۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۵۹.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۵۱ دلار افزایش به قیمت ۲۱.۹۹۵ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده در حالی روز پنجشنبه بار دیگر سقوط کرد که در هفته معاملاتی جاری اندکی روند ریسک گریزی سرمایه‌گذاران کاهش یافته بود. با توجه به روند نزولی شاخص‌ها در ماه پرتلاطم سپتامبر، این سوال از سوی برخی معامله‌گران مطرح می‌شود که آیا ماه اکتبر نیز شرایط مشابهی خواهد داشت؟ معاملات روز گذشته به خصوص از آن لحاظ اهمیت داشت که نه تنها پایان ماه سپتامبر بلکه پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نیز بود و به همین دلیل به لحاظ تجاری بسیار مورد اهمیت بود.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا پس از دستیابی به بالاترین سطح دوازده ماه گذشته در روز چهارشنبه، تقریبا روند ثابتی داشت. معاملات آتی نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به حدود ۷۵.۷۵ دلار در هر بشکه رسید. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا نیز در محدوده ۱.۵۲ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت چهار هفته‌ای همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۷۸۸.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۶۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۷۷۵ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا نیز ۱۷۵۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم ۱۷۴۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها همچنان در نمودار نزولی چهار هفته‌ای قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۳.۵۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی ۲۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۲۲۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۲.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۱.۴۱ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۱ دلار در هر اونس قرار گرفته است.