۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۸مهر / رکوردشکنی دلار با افزایش انتظارات

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 566897
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۸مهر / رکوردشکنی دلار با افزایش انتظارات

در نتیجه اخبار منفی پی‌در‌پی و افزایش انتظارات تورمی، قیمت دلار روز گذشته وارد کانال ۲۸هزار تومان شد و با تداوم این روند در بازار امروز، دلار تا قیمت ۲۸۳۵۰تومان پیشروی کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ با انتشار گزارش ضدایرانی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و متهم شدن ایران به نقض توافق با آژانس که واکنش‌های زیادی به همراه داشت، سرعت حرکت بازار ارز در مدار صعودی بیشتر شد و درحالی‌که طی یکماه گذشته دلار محدوده ۲۷هزار تومان را حفظ کرده بود، عصر دیروز متاثر این پالس منفی وارد کانال ۲۸هزار تومان شد و تا ساعات پایانی معاملات پشت‌خطی به ۲۸۱۰۰تومان رسید.

از آنجا که طی دو روز گذشته دلار به سرعت از مرز‌های مقاومتی ۲۷۸۰۰ و ۲۸هزار تومان عبور کرد، معامله‌گرانی که تا هفته پیش از ترس بازگشت ایران به میز مذاکرات زیر بار خرید‌های سنگین و طولانی مدت نمی‌رفتند، با خبر‌های منتشر شده احتیاط را کنار گذاشتند؛ درنتیجه افزایش حجم خرید‌ها باعث شد دلار در معاملات امروز با صعود به سطح ۲۸۳۵۰تومان رکورد بالاترین قیمت امسال که ۲۸۳۰۰تومان بود را بشکند.

به گفته برخی فعالان بازار ارز، باتوجه به فشار زیاد سیگنال‌های افزایشی به بازار و بالا رفتن انتظارات این روند صعودی ادامه‌دار خواهد بود و تحلیلگران فنی هم معتقدند از آنجا که دلار از سطح ۲۸۲۰۰تومان هم عبور کرده، با تداوم خرید‌ها این ارز به مرز مقاومتی بعدی یعنی ۲۸۵۰۰تومان هم خواهد رسید.

اما معامله‌گران کاهشی با استناد به حساس شدن بازار ارز نسبت به اخبار اظهار دارند که با انتشار یک خبر برجامی مثبت، قیمت دلار به محدوده هفته پیش بازخواهد گشت؛ به گفته تحلیلگران فنی، اگر خریداران نتوانند دلار را بالای سطح ۲۸۲۰۰تومان نگه دارند این ارز به مرز ۲۸هزار تومان بازمی‌گردد.