۰ نفر

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی؛

آژانس نباید در برابر اقدامات تروریستی سکوت کند / تجهیزات نظارتی توسط رژیم صهیونیستی از کار افتاد

۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
کد خبر: 566233
آژانس نباید در برابر اقدامات تروریستی سکوت کند /  تجهیزات نظارتی توسط رژیم صهیونیستی از کار افتاد

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اظهاراتی شدید اللحن به بیانیه‌های آمریکا و تروئیکای اروپایی پس از گزارش مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن ادعای عدم همکاری کافی ایران با آژانس مطرح شده است، واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کاظم غریب آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه شب در واکنش به اظهارات نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌توانند هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در تأسیسات هسته‌ای ایران سکوت کنند و هم از ایران انتظار همکاری در تأسیساتی که طی خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی دچار آسیب شده‌اند، داشته‌ باشند.

غریب‌آبادی در این خصوص تصریح کرد: آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند نمی توانید هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل سکوت کنید و جلوی آن را نگیرید و هم خواهان تداوم نظارت و حضور دوربین های آژانس در تأسیسات تحت خرابکاری تروریستی باشید.

وی افزود: هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجددا آن را بدون هزینه ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب نماید.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: تفاهم اخیر ایران و آژانس به طور کامل و ظرف زمان توافق شده اجرا گردید. از اینرو، جمهوری اسلامی ایران نیز چگونگی واکنش به این حسن نیت خود را رصد خواهد کرد و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد نمود.