۰ نفر

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شرح داد؛

آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان در مجلس

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۱۸
کد خبر: 566028
آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان در مجلس

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان در بودجه ۱۴۰۱ باید تعریف ‌شود تا مجلس این طرح را در برنامه هفتم توسعه کشور به عنوان یک برنامه پنج ساله تصویب ‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اصغر سلیمی درباره "طرح نظام رتبه بندی معلمان" و مطالبه این قشر برای تحقق آن، اظهار کرد: معلمان زیرساخت‌های فرهنگی کشور را به وجود می‌آورند به همین دلیل توجه به آموزش و پرورش باید از اولویت‌های اصلی دولت باشد و قطعا اگر می‌خواهیم آینده کشور و توسعه آن تضمین شود باید به پدیده آموزش و معیشت معلمان نگاه ویژه داشته باشیم به طوری که یک معلم نباید هیچ دغدغه مالی داشته باشد.

وی افزود: معلمان نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند به همین دلیل یک معلم نباید دغدغه‌ای به جز آموزش و تربیت دانش آموزان داشته باشد. حقوقی که هم اکنون معلمان دریافت می‌کنند به هیچ وجه جوابگوی مخارج زندگی آنان و تورم فعلی نیست پس باید یک طرح جامع برای حل این مشکل داشته باشیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، تصریح کرد: مجلس و دولت به دنبال این هستند که بحث رتبه بندی معلمان را به یک وضعیت مناسب برسانند. به همین دلیل کمیسیون آموزش جلسات زیادی در این باره تشکیل داده و پیگیری‌های لازم را با حمایت رییس مجلس انجام داده است. امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر وزیر آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا با هماهنگی و هم افزایی مجلس و وزارت آموزش و پرورش طرح نظام رتبه بندی معلمان را محقق کنیم تا فرهنگیان به حق خود برسند.

سلیمی ادامه داد: هم اکنون مشکل اصلی بر سر راه رتبه بندی معلمان نبود اعتبار و بودجه کافی برای اجرای آن است. با شرایط اقتصادی کشور باید منابع مالی اجرای این طرح مشخص شود و دولت اگر بتواند منابع مالی طرح را تعیین کند رتبه بندی معلمان محقق می‌شود. شورای نگهبان طرح‌هایی را که منابع مالی مشخصی ندارند رد می‌کند به همین دلیل دولت باید منابع مالی طرح رتبه بندی معلمان را با همکاری سازمان برنامه و بودجه مشخص کند تا تصمیم گیری راحت شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان، هر فرهنگی متناسب با سابقه‌ای که دارد ارتقا پیدا و حقوق‌های آنان به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند به طوری که تقریبا ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را دریافت می‌کنند. معتقدم با توجه به تلاش‌هایی که در حال انجام است منابع مالی اجرای این طرح در بودجه ۱۴۰۱ تعریف می‌شود که در این صورت در برنامه هفتم توسعه، مجلس رتبه بندی معلمان را به عنوان یک برنامه پنج ساله تصویب می‌کند.