۰ نفر

در بازار متشکل ارزی؛

نرخ دلار و یورو افزایش یافت

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۹
کد خبر: 566018
نرخ دلار و یورو افزایش یافت

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی ضمن اعلام گزارشی از معاملات ارز در بازار امروز، گفت: نرخ میانگین روزانه دلار و یورو در مقایسه با معاملات روز گذشته به ترتیب ۰.۲۶ و ۰.۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهدی گوهررستمی، اظهار کرد: در جلسه معاملاتی امروز، معاملات نماد دلار کار خود را با نرخ ۲۶ هزار و ۵۶۳ تومان آغاز کرد و در پایان ساعت معاملات با نرخ ۲۶ هزار و ۷۶۲ تومان به کار خود پایان داد. امروز نرخ میانگین وزنی اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران ۲۶ هزار و ۶۴۱ تومان بود که این نرخ میانگین روزانه، ۰/۲۶ درصد افزایش را نسبت به روز معاملاتی قبل نشان می‌دهد.

 این تحلیلگر اقتصادی افزود: در جلسه معاملاتی یکشنبه، نماد معاملاتی یورو کار خود را با نرخ ۳۱ هزار و ۱۸۴ تومان شروع کرد و در پایان جلسه معاملاتی، نرخ هر یورو به رقم ۳۱ هزار و ۲۶۵ تومان رسید. بر این اساس اسکناس یورو در معاملات امروز این بازار، با ثبت نرخ میانگین وزنی ۳۱ هزار و ۲۰۷ تومان، در مقایسه با نرخ میانگین روزانه یورو در روز معاملاتی شنبه (سوم مهرماه) ۰/۲ رشد را نشان می‌دهد.

گوهررستمی ادامه داد: حجم معاملات اسکناس دلار در بازار متشکل ارز ایران در روز یکشنبه (چهارم مهرماه)۹ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۰۰ دلار و حجم معاملات در نماد معاملاتی یورو ۸۰۰ هزار و ۵۰۰ یورو بود.
 
به گفته این کارشناس اقتصادی، دلار در پایین‌ترین نرخ خود با رقم ۲۶ هزار و ۵۶۳ تومان و در بالاترین نرخ با رقم ۲۶ هزار و ۷۹۵ تومان معامله شد. همچنین در معاملات نقدی یورو هر یورو در پایین‌ترین و بالاترین نرخ خود به ترتیب با قیمت های ۳۱ هزار و ۱۲۴ تومان و ۳۱ هزار و ۳۷۴ تومان معامله شد.

علاوه براین، مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی پیش از این در گفت‌وگو با رسانه ملی درباره معاملات ارز در شهریور ماه گفت: در ششمین ماه سالجاری، ۱۹ هزار و ۱۷۵ معامله در نماد معاملاتی دلار انجام شد که بر اساس این تعداد معامله حجم معاملات اسکناس دلار در ماه مذکور به ۲۰۶ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۳۰۰ دلار رسید. 

وی افزود: در شهریور ماه سالجاری در نماد معاملاتی یورو،۴۲۱۰ معامله به حجم ۲۶ میلیون و ۷ هزار یورو مابین کارگزاران این بازار معامله شد.

مدیر ارتباطات بازار متشکل ارزی گفت: در شهریور ماه، میانگین وزنی نرخ دلار معاملاتی  ۲۶ هزار و ۵۲۹ تومان و میانگین وزنی اسکناس یورو نیز معادل ۳۱ هزار و ۲۱۶ تومان بوده است. 

وی ادامه داد: پایین‌ترین نرخ معاملاتی دلار در شهریور ماه سالجاری ۲۵ هزار و ۸۷۶ و بالاترین آن نیز معادل ۲۷ هزار و ۸۹۵ تومان بوده و پایان‌ترین و بالاترین نرخ معاملاتی اسکناس یورو نیز در ماه مذکور به ترتیب ۳۰ هزار و ۱۰۹ تومان و ۳۲ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.