۰ نفر

با وجود رشد غیرمنتظره بیکاری هفتگی؛

میانگین بیکاری آمریکا به پایین ترین سطح ۱۸ماهه رسید

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۱
کد خبر: 565958
میانگین بیکاری آمریکا به پایین ترین سطح ۱۸ماهه رسید

تعداد آمریکایی‌هایی که این هفته برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند با افزایش تعداد بیکاران کالیفرنیا و ویرجینیا به شکل غیرمنتظره‌ای رشد کرد. با این حال خبر خوب برای بازار کار آمریکا این بود که میانگین بیکاری در ۴ هفته اخیر به پایین‌ترین سطح ۱۸ ماهه رسیده است که این حاکی از تداوم روند ریکاوری اقتصادی این کشور است.

به گزارش رویترز، تعداد آمریکایی‌هایی که این هفته برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کردند با افزایش تعداد بیکاران کالیفرنیا و ویرجینیا به شکل غیرمنتظره‌ای رشد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، طبق گزارش وزارت کار آمریکا تعداد افراد تحت پوشش بیمه که هفته گذشته بیکار شده‌اند با ۱۶ هزار نفر افزایش نسبت به هفته قبل به ۳۵۱ هزار نفر رسیده است.

با این حال خبر خوب برای بازار کار آمریکا این بود که میانگین بیکاری در ۴ هفته اخیر به پایین‌ترین سطح ۱۸ ماهه رسیده است که این حاکی از تداوم روند ریکاوری اقتصادی این کشور است.

تعداد افرادی که به طور مداوم بیمه بیکاری دریافت کرده‌اند این هفته ۱۳۱ هزار نفر افزایش یافت و به ۲۸۴۵ میلیون نفر رسید.

این گزارش در حالی منتشر شد که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند که تعداد بیکاران این هفته به ۳۲۰ هزار نفر برسد.

تعداد بیکاران هفتگی آمریکا همچنان با محدوده ۲۵۰-۲۰۰ هزار نفری مربوط به هفته‌های قبل از دوران کرونا فاصله زیادی دارد.