۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته اول مهر / نوسان دلار مانع کاهش بیشتر قیمت‌ ها

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۹
کد خبر: 565913
پیش بینی قیمت طلا تا پایان هفته اول مهر / نوسان دلار مانع کاهش بیشتر قیمت‌ ها

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: باتوجه به نبود تقاضا در بازار طلا و افت ۱۲دلاری بهای اونس، اگر نوسان دلار کاهش یابد تا پایان هفته شاهد روند نزولی قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلای تهران توضیح داد: امروز اونس با قیمت ۱۷۵۱دلار بسته شد که نسبت به آخرین معاملات حدود ۱۲دلار کاهش یافته که اگر بازار ارز نوسان نداشت، این عامل در کنار نبود تقاضا می‌توانست منجر به افت بیشتر قیمت طلا و سکه شود.

این فعال بازار طلا با گلایه از تشدید رکود بازار طلا اظهار کرد: نبود تقاضا در ایام محرم و صفر طبیعی است اما بلاتکلیفی برجام و اخبار سیاسی ضد‌و‌نقیص منجر به افزایش نوسان نرخ ارز شده و این موضوع بر انتظارات تورمی و رکود بازار تاثیر گذاشته است؛ لذا انتظار داریم دولت جدید آرامش را به بازار ارز و طلا بازگرداند تا بیش از این شاهد بیکاری فعالان صنف طلا نباشیم.

کشتی‌آرای تصریح کرد: هرچند شرایط نامناسب اقتصادی هم در این رکود نقش داشته اما اگر قیمت‌ها به ثبات برسد وضعیت نسبت به حال حاضر بهتر خواهد شد چراکه شاهد افزایش جزیی تقاضا و رونق نسبی بازار خواهیم بود.

وی درباره روند قیمت‌ها تا پایان هفته بیان کرد: باتوجه به نبود تقاضا و نوسان کاهشی اونس طی روز‌های گذشته، اگر تا پایان هفته دلار افزایش قیمت نداشته باشد در این بازار هم شاهد روند نزولی بهای طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۴مهر ماه ۱۴۰۰

نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان به تشریح قیمت‌های امروز چهارم مهر ماه پرداخت و گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران قیمت هر قطعه سکه امامی با ۵۰هزار تومان کاهش در مقایسه با دیروز به ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم بدون تغییر ۱۱میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان معامله‌ می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم امروز به چهار میلیون و ۹۳۳هزار تومان رسید و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار با افت حدود چهار هزار تومانی به یک میلیون و ۱۳۸هزار تومان کاهش یافت.