۰ نفر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

ضعیف شدن اینترنت خانگی ارتباطی به طرح صیانت ندارد

۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 565881
ضعیف شدن اینترنت خانگی ارتباطی به طرح صیانت ندارد

یزدی‌خواه اجرای خودخواسته طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مشهور به طرح صیانت را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر قطع یا ضعیف شدن اینترنت خانگی در راستای اجرای خودخواسته طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی  مشهور به طرح صیانت، گفت: این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم و خیال مردم راحت باشد. طرح مذکور هنوز در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار نگرفته و جلسه‌ای هم برگزار نشده است. 

وی ادامه داد: در نخستین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، انتخابات داخلی برای تعیین هیات رییسه برگزار خواهد شد و تلقی ما این است که بررسی طرح حداقل ۴ تا ۵ ماه زمان ببرد. نشست‌ها با کمک نمایندگان و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش خواهد رفت. البته به احتمال زیاد، تغییرهایی در این طرح اعمال خواهد شد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: ضعیف شدن اینترنت خانگی ارتباطی به این طرح ندارد. مگر همیشه سرعت آن مناسب بوده است؟ چنین ادعاهایی با چه مستنداتی و دلایل متقنی است؟ چه کسی ابلاغ کرده و کجا اجرا می‌شود؟ این نوع ادعاها از سوی عواملی است که دیدگاهشان به سوی غرب است، زیرا همه حیات و مماتشان را در این موضوع می‌بینند و سعی می‌کنند تخریب و فرار رو به جلو داشته باشند.

 طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی مشهور به طرح صیانت ششم مرداد ماه امسال با موافقت نمایندگان مجلس بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی به کمیسیون مشترک رفت. اما چند روز بعد و پس از برخی انتقادها و ابهام‌ها نسبت به محتوای طرح، تعدادی از نمایندگان تقاضای عادی بررسی شدن آن را ارائه کردند تا طرح مشهور به صیانت از حقوق کاربران مانند دیگر طرح‌ها و لایحه‌ها بعد از بررسی در کمیسیون تخصصی، به صحن علنی بیاید. 

با این حال، نوزدهم مرداد ماه اگرچه به گواه رسانه‌ها نمایندگان در نشست غیرعلنی خود موافق عادی بررسی شدن طرح بودند اما، در نشست علنی همان روز نمایندگان با لغو تقاضای بررسی این طرح در کمیسیون مشترک مخالفت کردند و به این ترتیب، طرح یاد شده در کمیسیون مشترک ماند.

اعضای کمیسیون مشترک منتخبی از نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس هستند که خود اعضای کمیسیون‌ها، با حضورشان در کمیسیون مشترک موافقت کردند.