۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۴مهر / اصلاح قیمت دلار تحت تاثیر اظهارات وزیر خارجه

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰
کد خبر: 565649
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۴مهر / اصلاح قیمت دلار تحت تاثیر اظهارات وزیر خارجه

دلار در روز‌های پایانی هفته تحت تاثیر افزایش بالارفتن انتظارات تورمی در مدار صعودی قرار گرفت و تا ۲۷۷۰۰تومان پیش رفت اما بعد از انتشار اظهارات وزیر خارجه مبنی بر اینکه مذاکرات وین به زودی از سرگرفته می‌شود، نرخ این ارز تا عصر امروز به سطح ۲۷۵۵۰تومان بازگشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ اواخر هفته گذشته معامله‌گران افزایشی موفق شدند با بالا بردن حجم خرید‌ها دلار را تا سطح ۲۷۷۰۰تومان افزایش دهند و این روند تا معاملات ظهر امروز هم ادامه داشت اما با ورود سیگنال‌های کاهشی پیرامون برجام، دلار به سطح ۲۷۵۵۰تومان بازگشت.

از آنجا که برخلاف پیش‌بینی‌ها، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل خبری از برجام و تعیین زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات نشده انتظارات تورمی بالا رفته و از همین رو دلار مجددا سطح ۲۷۷۰۰تومان را لمس کرده است؛ ‌حالا امروز اظهارات امیرعبداللهیان به کمک بازار آمد و باعث کنترل خرید‌ها و اصلاح قیمت دلار شد.

به گفته برخی فعالان بازار ارز، سیگنال‌های فعلی قدرت بازگرداندن دلار به محدوده ۲۶هزار یا بالا بردن آن تا سطح ۲۸هزار تومان را ندارد و تا زمانی که مذاکرات برجام احیا نشود دلار در همین محدوده نوسان خواهد داشت؛ هرچند عده‌ای هم معتقدند که امید‌ها نسبت به این موضوع تضعیف شده و احتمال افزایش قیمت دلار وجود دارد.

حالا معامله‌گران فنی اظهار می‌کنند چنانچه دلار مرز ۲۷۸۰۰تومان را رد کند بازار وارد مسیر صعودی خواهد شد و در مقابل عقب‌نشینی این ارز تا سطح ۲۷۳۰۰تومان تمایل به خرید را کاهش خواهد داد.