۰ نفر

بر اساس گزارش بانک مرکزی؛

نزدیک شدن به توافق هسته ای قیمت نفت را متاثر کرد

۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 565518
نزدیک شدن به توافق هسته ای قیمت نفت را متاثر کرد

پیش بینی نزدیک شدن به توافق هسته ای و تقویت دلار در کنار دیگر دلایل بین المللی از جمله تداوم افزایش تولید نفت اوپک پلاس قیمت نفت را در هفته گذشته متاثر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس گزارش بانک مرکزی، تداوم افزایش تولید نفت اوپک پلاس طبق برنامه پیشین با وجود پیش بینی به تعویق افتادن بهبود اساسی تقاضا به سطوح پیش از شیوع ویروس کرونا تا سال آینده، پیش بینی بالا رفتن تولید نفت شیل آمریکا و آغاز به کار دوباره برخی شرکت های انرژی در خلیج مکزیک پس از 2 طوفان متوالی، افزایش احتمالی عرضه نفت با آزادسازی ذخایر استراتژیک آمریکا و چین و پیش بینی نزیدک شدن به توافق هسته ای با ایران و تقویت دلار، از شدت تقویت بهای نفت کاست.

بهای نفت خام پایه آمریکا در روز جمعه نسبت به جمعه هفته قبل آن، به دلار و یورور به ترتیب 3.23 و 3.98 درصد افزایش یافت. به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام پایه آمریکا در محدوده 70.45-72.61 دلار و 59.65-61.72 یورو معامله شد. بهای نفت برنت در روز جمعه نسبت به هفته ماقبل آن به دلار و یورو به ترتیب 3.23 و 4.07 درصد افزایش یافت.

بهای هر بشکه نفت برنت به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک در دامنه 73.51-76.13 دلار و 61.61-63.04 یورو معامله شد.لازم به ذکر است بهای نفت اوپک در روز پنج شنبه (آخرین نرخ گزارش شده) نسبت به جمعه هفته ماقبل آن، به دلار و یورو به ترتیب 3.04 درصد و 3.79 درصد افزایش یافت.

آهسته بودن فرآیند بازگشت تولید نفت آمریکا به سطح پیش از طوفان آیدا و وقوع طوفان دیگری در تگزاس، پیش بینی آژانس بین المللی مبنی بر تقویب روند بهبود تقاضای جهانی نفت در پی واکسیناسیون گسترده و کاهش بیش از انتظار موجودی انبار نفت خام، بهای نفت را تقویت کرد.

1

2