۰ نفر

وزیر جهاد؛

۹ایستگاه پمپاژ کشاورزی ایلام سال۱۴۰۱ بهره برداری می شود

۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۲۳
کد خبر: 565175
۹ایستگاه پمپاژ کشاورزی ایلام سال۱۴۰۱ بهره برداری می شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از مجموع ۱۸ایستگاه پمپاژ نیمه تمام کشاورزی استان ایلام ۹ایستگاه در این سفر مصوب می‌‌شود که تا پایان سال۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری هلیلان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی برنامه دارد در وهله نخست پروژه های نیمه تمام را تکمیل کند که در این دوره با توجه شعار دولت که عدالت محوری و محرومیت زدایی است، به هلیلان بعنوان یک منطقه کم برخوردار و محروم بیش از سایر مناطق توجه می شود.

وی افزود: سه ایستگاه پمپاژ کشاورزی در شهرستان هلیلان وجود دارد که هر کدام نیازمند اعتبارات و نظارت دقیق هستند که در اسرع وقت تکمیل شوند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از مجموع ۹ ایستگاه پمپاژ کشاورزی که مصوبه سفر هستند، ایستگاه پمپاژ کشاورزی کهره - داجیوند جزو این پمپاژهای هدف هستند که برنامه داریم فاز نخست آن تا پایان ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

ساداتی نژاد تاکید کرد: تکمیل پمپاژهای کشاورزی این استان محروم و شهیدپرور برای رونق اشتغال و رفع مشکلات حوزه کشاورزی در اولویت وزارت کشاورزی است.

وی بیان داشت: خرید تضمینی دام عشایر و توجه ویژه به حوزه دامپروری و حوزه عشایری شهرستانی از دیگر مصوبات این سفر خواهد بود.

هلیلان پتانسیل های زیادی در حوزه کشاورزی دارد 

فرماندار هلیلان نیز در این نشست اظهار داشت: هلیلان ۲۴ هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد که از این مقدار تنها پنج هزار هکتار تحت پوشش آبیاری و مابقی دیم است.

سعید شهبازی افزود: سه ایستگاه پمپاژ کشاورزی هلیلان بیش از یک هزار ۳۰۰ هزار خانوار بهره بردار دارد و تحول عظیمی در حوزه اشتغال شهرستان ایجاد می کند.

تسریع در خرید دام، تامین نهاد های آدمی و تکمیل سه ایستگاهای پمپاژ کشاورزی، کهره - داجیوند، میدر و پیامن از مهم ترین خواسته فرماندار از وزیر جهاد کشاورزی است.

حضور در مزار گلزار شهدای گمنام بهشت رضا شهر ایلام، سفر به شهرستان چرداول و بازدید از سد چناره و باغات منطقه فرخینوند، حضور در نشست شورای اداری چرداول ، بازدید از ایستگاه پمپاژ داجیوند شهرستان هلیلان و  مجتمع شهرک های گلخانه ای کوثر در روستای شیراوند از مهم ترین برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان ایلام است.