۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی پاسخ داد؛

مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن امشب به پایان می رسد؟

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبر: 564706
مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن امشب به پایان می رسد؟

یک مقام مسئول گفت: مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن امشب به اتمام می‌رسد و ما پیشنهاد تمدید مهلت ثبت نام را تا آذر ماه داده بودیم اما ستاد ملی مقابله با کرونا فعلا آن را تصویب نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه سامانه ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا پایان امشب باز است، گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه بوده، ما پیشنهاد تمدید مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان را تا آذر ماه داده بودیم که هنوز به تصویب نرسیده است.

او ادامه داد: در صورتی‌ که این مصوبه به تصویب برسد، مجدداً سایت در دسترس قرار خواهد گرفت.

محمود زاده با بیان اینکه بیش‌ از ۳۴۰ هزار نفر تاکنون به سیستم بانکی معرفی شده است، توضیح داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر متقاضی ثبت‌نام‌ کرده‌اند. براین اساس حدود ۳۴۰ هزار متقاضی مدارک خود را بارگذاری و ۱۷ هزار نفر تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.

او با بیان اینکه سایت ثبت‌نام ودیعه مسکن باز است و متقاضیان مشکلی در ثبت‌نام ندارند و در سایت تنها انتخاب محل بانک و شعبه برخی از بانک‌ها دچار مشکل شده که این مشکل هم از سمت بانک مرکزی بوده است، اظهار کرد: معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درحال رایزنی برای رفع این مشکل است، اما متقاضیان می‌توانند همچنان در این سامانه ثبت‌نام کنند.

محمود زاده تاکید کرد: طی یکی دو روز آینده تمدید ثبت نام وام ودیعه مسکن تا آذر ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بررسی خواهد شد و البته در این بین مستاجران نگران تمدید مهلت ثبت نام نباشند.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمان تمدید ثبت نام مجدد وام ودیعه مسکن برای متقاضیانی که در نیمه دوم امسال قرارداد منعقد کنند، تمهیداتی را در نظر گرفته ایم.

ثبت نام مسکن خبرنگاران هنوز آغاز نشده است

او درباره آخرین وضعیت مسکن خبرنگاران هم گفت: طبق تفاهم نامه ساخت مسکن برای خبرنگاران که ۹ مرداد ماه بین وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارشاد منعقد شد، اخیرا جلسه‌ای با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که به زودی عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مرحله اول احداث ۱۰ هزار واحد مدنظر قرار گرفت که تا کنون ۹ هزار نفر معرفی شده‌اند و منتظر فهرست ۱۰۰۰ نفر باقی‌مانده هستیم، افزود: هنرمندان و خبرنگاران مشمول این طرح به پروژه‌های در حال احداث یا پروژه‌های جدید معرفی خواهند شد.

محمودزاده با بیان اینکه احتمال افزایش پروژه خبرنگاران تا ۶۰ هزار واحد وجود دارد، گفت: آمادگی خود را برای اضافه کردن ۵۰ هزار واحد به ۱۰ هزار واحد کنونی در طرح مسکن خبرنگاران اعلام کرده‌ایم که بستگی به ظرفیت اعلامی وزارت ارشاد دارد.
او با بیان اینکه پیش‌تر تفاهم نامه‌ای برای مسکن خبرنگاران و اصحاب رسانه بین وزارت راه و وزارت ارشاد با ظرفیت ۱۰ هزار مسکن منعقد شده است، گفت: با تغییر سیستم مدیریتی، رایزنی‌های جدید برای افزایش ظرفیت آغاز شد و به همین دلیل فعلا ثبت نامی برای مسکن خبرنگاران نداریم.