۰ نفر

رییسی: معوقات معلمان پرداخت شـود

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبر: 564690
رییسی: معوقات معلمان پرداخت شـود

رییس‌جمهور در دستوری به سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: حق الزحمه معوقه معلمان و خسارات ناشی از خشکسالی کشاورزان را پرداخت کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و با تاکید بر ضرورت رسیدگی و حل مشکلات فرهنگیان، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستور داد پرداخت مطالبات معوقه از جمله حق‌الزحمه معلمان را در دستور کار قرار دهد.

یت‌الله رییسی در ادامه بر ضرورت بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: فعلا به خاطر شرایط کرونایی، مدارس به صورت مجازی و در برخی مناطق به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری، فعالیت خود را آغاز می کنند تا به مرور با بهتر شدن شرایط، شاهد آموزش حضوری در مدارس کشور باشیم.

رییس جمهور تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی  براساس شرایط شهرها و استان‌های کشور از نظر بیماری و شمار دانش‌آموزان در کلاس ها برای حضوری و یا غیرحضوری بودن کلاس ها داشته باشند و آن را با دقت اجرا کنند.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه تمهیدات درباره بازگشایی مدارس با توجه به واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان اتخاذ شده است، اظهار داشت: جای نگرانی نیست، واکسیناسیون انجام شده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزشی می‌توان سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.

رییس جمهور همچنین بر ضرورت انتخاب یک سخنگو برای آموزش و پرورش برای اظهارنظر و اطلاع‌رسانی  دقیق و واحد تاکید کرد.

آیت الله رییسی همچنین در ادامه درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان که در مجلس شورای اسلامی درحال رسیدگی است، با تاکید بر ضرورت انجام یک کار دقیق و کارشناسی در این زمینه با همراهی مجلس و دولت، گفت: متأسفانه در طرح رتبه‌بندی معلمان، آنچه در وهله اول به اذهان تداعی می‌شود، بحث مالی و پرداخت‌ها است، درحالی که مباحث مالی فقط یک بخش از طرح رتبه‌بندی است و این طرح اساسا برای ارتقای جایگاه معلمی و هویت، منزلت و جایگاه معلم و البته معیشت معلم است.