۰ نفر

یک نماینده مجلس؛

همسان سازی حقوق فرهنگیان در اولویت است

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲
کد خبر: 564455
همسان سازی حقوق فرهنگیان در اولویت است

نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه لایحه دائمی شدن همسان‌سازی در دستور کار است اعلام کرد که این لایحه در اولویت است و برای اجرای کامل آن از هیچ تلاشی توسط مجلس دریغ نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمد صالح جوکار در نشست با تعدادی از فعالان صنفی، روسای کانون‌های بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش یزد افزود: لایجه همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلان در اولویت است و برای اجرای کامل آن از هیچ تلاشی توسط مجلس دریغ نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معلمان به خصوص فرهنگیان پیشکسوت حق بزرگی بر گردن نظام تعلیم و تربیت و نیروی انسانی کشور در بخش‌های مختلف دارند ادامه داد: همسازی حقوق بازنشستگان با شاغلان جزو موارد مهم و مورد تاکیدی است که تاکنون در مجلس اقداماتی برای اجرای آن شده و پیگیری لازم صورت می‌گیرد. 

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: افزایش برخی حقوق‌ها برای شاغلان در مجموع صحیح نیست و باید به وضعیت پیشکسوتان عرصه تعلیم و ترییت و معلمان بازنشسته که حق بزرگی بر گردن همگان دارند بیش از گذشته با جدیت پیگیری و اقدام لازم و مناسب به عمل آید. 

جوکار بیان کرد: طرح رتبه‌بندی فرهنگیان در کنار طرح همسازی‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان جزو موارد اساسی و مطالبه دیگر برحق این قشر دلسوز و فرهیخته کشور است و هر کاری را برای رفاه و خدمت به آن‌ها انجام دهیم یک وظیفه و اجرا می‌شود. 

این نماینده مجلس گفت: صندوق‌های بازنشستگی، کانون‌ها و انجمن‌های صنفی معلمان باید در چارچوب مقررات و بدون وابستگی برای رسیدگی به حقوق اعضا و امور صنفی جامعه بزرگ هدف خود جدی فعالیت کنند و دولت و مجلس از آن حمایت مادی و معنوی دارد.