۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سقوط چشمگیر قیمت رمزارزها / تاریک شدن چشم‌ انداز اقتصادی عامل اصلی افت بازار

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۵
کد خبر: 564115
سقوط چشمگیر قیمت رمزارزها / تاریک شدن چشم‌ انداز اقتصادی عامل اصلی افت بازار

افت چشمگیر بازار رمزارزها در روز دوشنبه به نظر می‌رسد که ناشی از عوامل متعدد و مرتبط با بازارهای سنتی و همچنین تاریک شدن چشم‌انداز اقتصادی بوده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ بازار رمزارزها امروز افت قابل توجهی تجربه کرد و بیت‌کوین برای نخستین بار از روز سه‌شنبه گذشته به زیر کانال ۴۵هزار دلاری سقوط کرد. ارزش بازار رمزارزها در طول ۲۴ساعت گذشته تقریبا ۷درصد کاهش یافته است.

اتریوم، دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار، بیش از ۱۰درصد سقوط کرده و اکنون در کانال ۳هزار دلاری قرار دارد. سایر آلت‌کوین‌ها نیز افت مشابهی تجربه کردند.

کارشناسان گمانه‌زنی می‌کنند که این سقوط در نتیجه افزایش شایعات پیرامون سرکوب مقررات بوده و در همین حال معامله‌گران به فکر سودآوری خود هستند. از طرفی، افت وسیع‌تر بازارهای سنتی  و بازارهای سهام اروپایی نیز از عوامل این افت بود.

از آنجا که کووید-۱۹ همچنان ویران‌کننده بوده، تورم در حال افزایش است و زنجیره تامین از کمبود رنج می‌برد، سقوط بازار در شرایط تاریک شدن چشم‌انداز اقتصادی اتفاق افتاد.

همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای مبنی بر اینکه بحران غول املاک چین، Evergrande Group، ممکن است به یک مشکل سیستماتیک برای بازارهای جهانی تبدیل شود و فروش گسترده‌تری را آغاز کند وجود دارد. شرکت اورگراند حدود ۳۰۰میلیارد دلار به پیمانکاران، سرمایه‌گذاران و خریداران مسکن بدهکار است.

بازگشت احتمالی همبستگی بین بازار رمزارزها و بازارهای سنتی، یادآور سقوط سال گذشته است که با شروع قرنطینه‌ها در سراسر جهان، هر دو را به شدت تحت تاثیر قرار داد.