۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۳۰شهریور / سیگنال کاهشی از نیویورک به فردوسی

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰
کد خبر: 564106
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۳۰شهریور / سیگنال کاهشی از نیویورک به فردوسی

خبر سفر وزیر خارجه کشور به نیویورک و برنامه دیدار با همتای انگلیسی، باعث شد دلار روز گذشته از قیمت ۲۷۵۵۰تومان فرا‌تر نرود و تا امروز به سطح ۲۷۳۰۰تومان کاهش یابد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ این روز‌ها حساسیت بازار ارز نسبت به اخبار تشدید شده و هر اظهار نظری درمورد برجام قیمت دلار را جابه‌جا می‌کند؛ هفته گذشته قیمت دلار یک روز با صدور بیانیه مشترک بین ایران و آژانس از ۲۸۳۰۰ به ۲۶۹۰۰تومان سقوط کرد و روز دیگر اظهارات غریب‌آبادی مبنی بر عدم انتظار اقدام سازنده از سوی ایران درصورت تداوم تحریم‌ها، منجر به افزایش نرخ این ارز تا ۲۷۵۰۰تومان شد.

روز جمعه هم بعد از آنکه بلینکن اعلام کرد برنامه‌ای برای دیدار با امیر‌عبداللهیان در نشست سازمان ملل ندارد، قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی تا ۲۷۷۵۰تومان افزایش یافت اما این روند ادامه نیافت و دلار روز شنبه به ۲۷۳۰۰تومان رسید که فعالان بازار ارز اظهار داشتند، کاهش قیمت دلار نتیجه خبر عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای بوده است.

روز یکشنبه باز هم نوسان دلار افزایشی شد و در پی بالارفتن خرید‌ها دلار مجددا تا ۲۷۵۵۰تومان پیش رفت تا اینکه با اعلام خبر سفر وزیر امور خارجه کشور به نیویورک جو بازار عوض شد و تا امروز با انتشار خبر دیدار دو وزیر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، دلار به محدوده ۲۷۳۰۰تومان بازگشت.

بنابراین از آنجا که هنوز اقدامی صورت نگرفته و اخبار ضدو‌نقیضی درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات شنیده می‌شود، نوسان دلار بر پایه اخبار برجام و انتظارات تورمی ادامه دارد؛ اما طبق اظهارات فعالان بازار، با احتمال برگزاری دور هفتم مذاکرات در حاشیه این اجلاس و انتظارات مثبت نسبت به آینده برجام، جو بازار نزولی و احتیاط معامله‌گران بیشتر شده است و در چنین شرایطی به معاملات یک روزه با سود پایین بسنده می‌کنند.

حالا به گفته معامله‌گران فنی، تا زمانی که دلار به زیر سطح ۲۶۸۰۰تومان نرسد تداوم مسیر نزولی بازار دور از انتظار است و از طرفی عدم تثبیت دلار در مرز ۲۸هزار تومان هم معامله‌گران را نسبت به روند افزایشی ناامید کرده؛ بنابراین تا رسیدن سیگنال جدید به بازار که احتمالا بعد از نشست وزیر خارجه کشور با همتای انگلیسی‌اش خواهد بود، قیمت دلار در همین سطح باقی خواهد ماند.

ضمن اینکه به باور تحلیلگران بازار، جو این نشست هم سریعا فروکش خواهد کرد و بعد از آن قیمت دلار تا برگزاری دور بعدی مذاکرات در محدوده ۲۷۲۰۰ تا ۲۷۸۰۰تومان نوسان خواهد داشت.