۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰؛

رتبه بندی معلمان به سال آینده موکول می شود

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۳۶
کد خبر: 564083
رتبه بندی معلمان به سال آینده موکول می شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با تاکید بر اینکه اجرایی شدن رتبه‌بندی معلمان نیازمند بودجه‌ای ۶۰ هزار میلیاردی است، گفت: در صورت قرار گرفتن لایحه رتبه‌بندی در دستور کار جلسات آتی مجلس و تصویب ، اجرای آن به سال آینده موکول خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰  پیرامون بحث هایی که درباره عدم اجرای برخی احکام بودجه ۱۴۰۰ مطرح می‌شود، گفت: علی رغم تدوین بیشتر دستور العمل‌های اجرایی احکام بودجه از سوی سازمان برنامه ولی با این حال متاسفانه برخی احکام بودجه از جمله مالیات بر خانه‌ها و ماشین‌های لوکس در هیات دولت سابق به تصویب نرسید که عدم تصویب این احکام و متعاقب آن صفر بودن درآمد دولت از محل این پایه مالیاتی، آثار منفی خود را در افزایش کسری بودجه امسال نشان داده است.

وی افزود: البته از دلایل مهم عدم تصویب این احکام آماده نبودن زیرساختهای عملیاتی برای پیاده‌سازی آنها بوده است که بر همین اساس کمیسیون تلفیق در جلسات مشترکی که با مسئولان جدید سازمان برنامه و بودجه داشته، این سازمان را ملزم کرده تا با هدف کاهش کسری بودجه عملیاتی در سال ۱۴۰۰، در اسرع وقت زیرساختهای مورد نیاز برای اجرایی کردن تمامی آیین نامه‌ها و مواردی که در بودجه ۱۴۰۰ آمده را فراهم کند.

زارع خاطرنشان کرد: البته پیش‌بینی ما این است که برخی تبصره‌های بودجه ۱۴۰۰ به دلیل مشکلات زیرساختی در نیمه دوم امسال نیز قابلیت اجرا نداشته باشد اما مجلس در اجرایی شدن این تبصره‌ها برای سال ۱۴۰۱ کاملا مصر است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ همچنین درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.

وی افزود: با این حال در صورت قرار گرفتن لایحه رتبه‌بندی در دستور کار جلسات آتی مجلس و تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.