۰ نفر

دستور فوری رییسی برای حقوق معلمان

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 564036
دستور فوری رییسی برای حقوق معلمان

رییس جمهور با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، گفت: در رابطه با رتبه بندی معلمان اصل بر افزایش کیفی و مهارتی این عزیزان است و موضوع مالی و معیشتی تنها یکی از مسائل مورد توجه است.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند توسعه پایدار و آینده کشور را تضمین کند، توجه ویژه دولت به این حوزه را مورد تاکید قرار داد و افزود: شکی نیست که محور آموزش و پرورش "معلم" است و باید شان، منزلت، مهارت و معیشت معلم در نظر گرفته شود.

آیت الله رییسی، با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، گفت: در رابطه با رتبه بندی معلمان اصل بر افزایش کیفی و مهارتی این عزیزان است و موضوع مالی و معیشتی تنها یکی از مسائل مورد توجه است.

آیت الله رییسی همچنین تاکید کرد: جایگاه آموزش و پرورش در نظام برنامه ریزی و بودجه ریزی کشور باید تعریف شود و مسائل و مشکلات معیشتی معلمان را یک بار برای همیشه حل کنیم تا مسئله اصلی آموزش و پرورش ما مسئله مالی و معیشتی نباشد.

رییس جمهور همچنین بر تقویت دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز تربیت و آموزش معلمان نظام آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: نیروی متخصص و متعهد مورد نیاز آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت آینده سازان کشور باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود.