۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا برای آخرین هفته شهریور / حباب سکه به ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۳۰
کد خبر: 563075
پیش بینی قیمت طلا برای آخرین هفته شهریور / حباب سکه به ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت

بازار طلا در شهریور ماه نوسانات زیادی داشت و درحالی‌که طی هفته دوم روند بازار صعودی بود، در هفته سوم تحت تاثیر افت ارزش دلار تغییر مسیر داد و‌ طلا و سکه با کاهش قیمت مواجه شد؛ حالا یک فعال بازار طلا پیش‌بینی کرده که درصورت کاهش مجدد بهای دلار شاهد تداوم روند نزولی قیمت طلا و سکه در آخرین هفته شهریور ماه خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به روند بازار طلا طی هفته گذشته بیان کرد: در این هفته به‌رغم افزایش حدود ۱۳دلاری اونس جهانی، قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افت نرخ ارز، اخبار مثبت سیاسی و نبود تقاضا کاهش پیدا کرد.

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا، طی این هفته در مجموع قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار ۵۷هزار، هر گرم طلای ۱۸عیار حدود ۱۳هزار، سکه امامی ۱۷۰هزار، نیم سکه ۱۱۰هزار، بهای ربع سکه و سکه یک گرمی هم به ترتیب ۱۲۰هزار و ۵۰هزار تومان نسبت به هفته گذشته ارزان شد و حباب سکه هم در آخرین روز هفته به ۵۰۰هزار تومان کاهش یافت.

بذرافشان درباره وضعیت تقاضا در این بازار هم توضیح داد: شرایط رکودی بازار در ماه محرم و صفر به دلیل نبود تقاضا برای طلا و سکه تشدید شده و از طرفی باتوجه به بلاتکلیفی برجام، نوسان قیمت‌ها و کاهش قدرت خرید حجم معاملات پایین آمده است؛ اما درصورتی که بازار ارز به آرامش برسد شاهد ثبات قیمت طلا و سکه و بازگشت سرمایه‌گذاران به این بازار خواهیم بود.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند بازار در هفته پیش‌رو اظهار کرد: اگر در بازار‌های جهانی ارزش اونس طلا نوسان زیادی نداشته باشد و در بازار‌های داخلی هم روند نزولی دلار ادامه یابد، باتوجه به نبود تقاضا و افت حجم معاملات، طلا و سکه در آخرین روز‌های شهریور ماه با کاهش قیمت بیشتری مواجه خواهد شد.

آخرین قیمت طلا و سکه در هفته سوم شهریور

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا در روز پنجشنبه، هر مثقال طلای ۱۷عیار با قیمت چهار میلیون و ۹۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۱۴۷هزار تومان به معاملات هفته سوم شهریور ماه پایان داد.

همچنین در آخرین روز هفته قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۷۴۰هزار، سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار، نیم به شش میلیون، ربع سکه و سکه یک گرمی هم به ترتیب به سه میلیون و ۵۵۰هزار و دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.