۰ نفر

سرمایه های خارجی در راه چین

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبر: 563009
سرمایه های خارجی در راه چین

چشم انداز خوب اقتصادی چین سرمایه خارجی زیادی را به خود جذب کرده است.

به گزارش شین هوا، داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در هشت ماه امسال به ۷۸۵.۰۵ میلیارد یوان ( ۱۱۳.۷۸ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه منتهی به سال قبل ۲۵.۸ درصد افزایش نشان می دهد. بیشترین افزایش در سرمایه گذاری خارجی طی این مدت مربوط به کشورهای عضو اتحادیه آ. سه. آن با ۳۶.۸ درصد کل سرمایه گذاری ها و اتحادیه اروپا با ۱۷.۶ درصد بوده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بین بخش های مختلف، سرمایه گذاری خارجی در بخش خدمات نسبت به سال قبل ۲۵.۸ درصد و بخش فناوری ۳۰.۲ درصد بیشتر شده است. در بخش صنعت، این رشد ۱۴.۲ درصد اندازه گیری شده است.  

وانگ شو ون- معاون وزیر بازرگانی چین پیشتر با اشاره به تمایل شرکت های خارجی به گسترش کسب و کار خود در چین، بر تمایل دولت متبوعش در فراهم کردن فضای بهتر برای سرمایه گذاران خارجی تاکید کرده بود.

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۱ معادل ۵.۱ میلیارد دلار بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری ۱۳۴.۹۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری ۱.۸۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۰ بوده است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی کمترین رقم سرمایه گذاری خارجی مربوط به ماه ژانویه با ۱۲۶.۸ میلیون دلار بود.  

بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از اقتصاد چین پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال جاری ۷.۹ درصد رشد کند که در صورت تحقق، ۵.۹ درصد بیشتر از چیزی خواهد بود که در سال قبل به ثبت رسید. به گفته این نهاد، اقتصاد چین به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرفی و مخارج خانوار خواهد توانست در سال جاری به شرایط قبل از آغاز کرونا بازگردد.