۰ نفر

گیرندگان وام ودیعه به ۹هزار و ۴۰۰نفر رسیدند

۲۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 562994
گیرندگان وام ودیعه به ۹هزار و ۴۰۰نفر رسیدند

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از رسیدن تعداد گیرندگان وام ودیعه مسکن به ۹هزار و ۴۰۰نفر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اظهار کرد: معرفی سهمیه به بانک‌های مختلف انجام شده است ولی هنوز به تعداد مدنظر نرسیده که بگویند اعتبار تمام شده است.

وی این موضوع را در حیطه اختیارات بانک مرکزی دانست و افزود: با این وجود، مجدداً مکاتبه‌ای با بانک‌های عامل می‌کنیم تا به شعب خود، سهل گرفتن شرایط را ابلاغ کنند؛ بر اساس توافقات انجام گرفته، بانک‌ها باید به این موضوع عمل کنند؛ این موضوع را حتماً از طریق بانک مرکزی پیگیری خواهیم کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره معرفی دو ضامن رسمی به بانک برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تصریح کرد: امیدوارم بانک‌ها با درخواست وزارت راه و شهرسازی در خصوص همکاری با مستأجران موافقت کنند هر چند که پیگیری آن با سیستم بانکی است و به وزارت راه و شهرسازی ارتباطی ندارد.

محمودزاده درباره ارائه کد رهگیری از سوی مشاوران املاک به مستأجران جهت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن تأکید کرد: ارائه کد رهگیری یک تکلیف قانونی است و در قانون جهش تولید مسکن هم مجدداً الزامی بودن صدور آن قید شده است؛ تمام معاملات بخش مسکن باید در قالب صدور کد رهگیری باشد؛ سال گذشته در ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین در توافقی که با اتحادیه مشاوران املاک داشتیم، قرار شد با رقم ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی به مستأجرانی که می‌خواهند تسهیلات ودیعه مسکن بگیرند، از سوی مشاوران املاک کد رهگیری صادر شود.

وی تأکید کرد: تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی در سامانه وام ودیعه ثبت نام کرده‌اند که از میان آنها حدود ۲۷۰ هزار نفر به نظام بانکی معرفی شده‌اند و بیش از ۹۴۰۰ متقاضی توانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.