۰ نفر

عضو کمیسیون عمران مجلس؛

دولت در ساخت مسکن تسهیل‌گر بخش خصوصی است

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹
کد خبر: 562935
دولت در ساخت مسکن تسهیل‌گر بخش خصوصی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس قانون جهش تولید و تامین مسکن دولت مسکن نمی‌سازد بلکه با تامین زمین و مصالح ساختمانی، از بخش خصوصی حمایت می‌کند و پیمانکاران این حوزه با قیمت مشارکتی مسکن می‌سازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ «احمد محرم زاده» با اشاره به تصویب طرح جهش تولید و تامین مسکن در مجلس شورای اسلامی و تاییدآن از سوی شورای نگهبان گفت: این طرح در کمیسیون عمران برای رفع کمبود مسکن تدوین شده و بویژه برای جوانانی که فاقد مسکن بوده و در شُرف ازدواج هستند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیسیون عمران با وزارت راه و شهر سازی، زمین‌های متعلق به این وزراتخانه در اختیار بخش مسکن قرار می گیرد. وزیر راه و معاونینش هم وعده دادند که تسریع این پروسه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه دولت مسکن نمی سازد بلکه تسهیل‌گری می‌کند، گفت: دولت با فراهم کردن زمین و تامین مصالح ساختمانی از بخش خصوصی  در ساخت مسکن  حمایت می‌کند و پیمانکاران با قیمت مشارکتی مسکن می سازند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، تمام نهادها و ارگان‌های خدمات رسان دولتی مکلف هستند زیرساخت‌های لازم  برای تولید مسکن را برای بخش خصوصی فراهم کنند.

محرم زاده یادآورشد: در این مصوبه برای افراد و مسئولینی که در اجرای این قانون همراهی نکنند و زمین‌های دولتی و مازاد وزارتخانه‌ها را ظرف سه ماه برنگردانند «جرم انگاری» پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح قرار است سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود، گفت: با هماهنگی نهادهای دولتی این مقدار از مسکن برای جبران کمبود مسکن ساخته می‌شود و کسانی که وام مسکن  دریافت نکرده اند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: در این مصوبه صندوق ویژه ای در بانک مسکن پیش بینی شده که  وزیر راه و شهرسازی رییس آن صندوق است و از پنج محل از جمله اخذ مالیات بر خانه‌های خالی، این صندوق شارژ می شود و تسهیلاتی با سود کم به افراد فاقد مسکن پرداخت می کند.