۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بیت‌ کوین به ۵۰۰هزار دلار می‌ رسد؟ / شرکت‌ ها باید به خرید رمزارز برتر روی آورند

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 562875
بیت‌ کوین به ۵۰۰هزار دلار می‌ رسد؟ / شرکت‌ ها باید به خرید رمزارز برتر روی آورند

کتی وود رییس شرکت آرک اینوستArk Invest، بر این باور است که روند صعودی بیت‌کوین آغاز شده و احتمالا قیمت این رمزارز تا پنج سال آینده به ۵۰۰هزار دلار برسد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛   به گزارش یاهو فایننس، بیت‌کوین پس از پشت سر گذاشتن هفته‌ای پر فراز و نشیب، اکنون به بالای کانال ۴۸هزار دلاری بازگشته است. اگر بازار با این مسیر پیش برود، بیت‌کوین به روند صعودی خود ادامه خواهد داد.

از آنجا که بیت‌کوین دوباره رشد قیمت را از سر گرفته، رییس Ark Invest پیش‌بینی می‌کند که این رمزارز در طول نیم دهه، به ۵۰۰هزار دلار خواهد رسید. اگر روند صعودی همچنان بر بازار حاکم باشد، رشد قیمت این رمزارز ادامه خواهد داشت.

اگر پیش‌بینی کتی وود، مدیرعامل Ark Invest، برای پنج سال آتی صحیح باشد، قیمت بیت‌کوین بیش از ۱۰برابر ارزش فعلی خود را تجربه خواهد کرد. وی همچنین نسبت به اتریوم، دومین رمزارز بزرگ جهان، دیدگاه خوش‌بینانه‌ای دارد.

به گفته وود، برای اینکه قیمت بیت‌کوین مطابق پیش‌بینی عمل کند، باید به چند روند کلیدی ادامه دهد. شرکت‌ها باید در ترازنامه خود پول نقد را کنار بگذارند و به بیت‌کوین روی بیاورند. در مرحله بعد، سرمایه‌گذاران نهادی باید ۵درصد از دارایی‌های تحت مدیریت خود را به این رمزارز اختصاص دهند.

به نظر می‌رسد که به مرور این شرایط در حال فراهم شدن است. مایکل سیلور، مدیرعامل شرکت نرم‌افزار میکرو استراتژی MicroStrategy، در هفته جاری اعلام کرد که شرکت وی بیش از ۲۴۲میلیون دلار از دارایی خزانه‌داری خود را برای خرید ۵هزار و ۵۰بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده و تعداد کل بیت‌کوین‌های موجود در ترازنامه را تقریبا به ۱۱۴هزار و ۴۲ رسانده است.

مدیران دیگری که راه سیلور را دنبال کرده‌اند، از جمله جک دورسی، مدیرعامل اسکوئر و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بوده است. وود همچنین نسبت به این دو شرکت دیدگاهی صعودی داشته و شرکت وی سهام هر دوی آنها را خریداری کرده است.

وود همچنین نسبت به این موضوع خوش‌بین است که کشورهای آمریکای مرکزی به طور فزاینده‌ای در حال وارد کردن بیت‎کوین به اقتصاد خود هستند. السالوادور، با قانونی کردن بیت‌کوین به عنوان ارز رایج، نخستین کشوری بود که در این مسیر قدم گذاشت.

علاوه بر این دیدگاه وود نسبت به بیت‌کوین، وی در مورد اتریوم نیز خوش‌بین است. وی به نقش توکن‌های غیرقابل تعویض و امور مالی غیرمتمرکز در اتریوم اشاره کرد که هر دو به جهش ۳۵۰درصدی قیمت این رمزارز در امسال کمک کرده است.

کتی وود تخصیص دارایی به بیت‌کوین و اتریوم را به ترتیب ۶۰ به ۴۰ توصیه می‌کند.