۰ نفر

وزیر کشور: تمام بازارچه‌های مرزی باید فعال شوند

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 562853
وزیر کشور: تمام بازارچه‌های مرزی باید فعال شوند

وزیر کشور گفت: همه‌ بازارچه‌های مرزی باید با همکاری که با دولت‌های همسایه داریم، فعال شوند تا شاهد توسعه و پیشرفت مناطق مرزی باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز ساماندهی سکونت گاه‌های غیر رسمی زاهدان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم در سیستان و بلوچستان تبادلات مرزی با کشورهای همجوار است دو کشور افغانستان و پاکستان در مرزهای این استان قرار دارند و بازارچه‌های مرزی به این تبادلات مرزی سامان می‌دهند که باید در دستور کار قرار گیرد و آن‌ها را توسعه دهیم.

وی درباره برنامه توسعه سایر زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل و تجارت در سیستان و بلوچستان افزود: منطقه ظرفیت‌های متعددی در حوزه معادن دارد که باید فعال شده و توسعه کشاورزی انجام شود.

وزیر کشور گفت: حمل و نقل یکی از زیرساخت‌های اساسی است که باید توسعه داده شود و حمل و نقل ترکیبی باید در  سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت آن شکل گیرد.

وی گفت: هر کدام از استان‌ها موضوعات خاص و ویژه‌ای دارند و با توجه به ظرفیت‌های فوق العاده موجود در منطقه می‌توان استان سیستان و بلوچستان را به نقطه خوبی از پیشرفت رساند.

وحیدی با اشاره به معضل حاشیه نشینی بیان کرد: یکی از موضوعات جدی که باید مورد توجه قرار گیرد مساله حاشیه نشینی است و طراحی‌های خوبی صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه در شهر زاهدان اقدامات خوبی در زمینه رفع معضل حاشیه نشینی انجام شده اظهارداشت: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌هایی که در زاهدان مشمول موضوع حاشیه نشینی می‌شوند تقسیم و برنامه ریزی شده و بنیاد مسکن برای ساخت ۱۰ هزار مسکن ورود کرده که ۵۰۰ مورد در دست اقدام است. 

وزیر کشور تصریح کرد: شهرداری زاهدان اقدامات خوبی در مناطقه حاشیه نشین انجام داده و بودجه‌ای را برای این مساله تامین کرده و کار بسیار خوبی شکل گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه موضوع حاشیه نشینی به کلی باید حل شود گفت: ما متن و حاشیه نداریم، همه متن هستند و آنچه را که به عنوان حاشیه مطرح است را باید در متن بیاوریم. اما نکته این است کسانی که دچار حاشیه نشینی می‌شوند کار و زندگی داشتند و باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانند به محل کار و زندگی خود برگردند و برای کسانی که شرایط برگشت را ندارند امکان زیستشان را فراهم کنیم و در واقع همزمان زمینه بازگشت آن‌ها به خانه و کاشانه اصلی خود را فراهم کنیم. 

وحیدی در پاسخ به این سوال که مهمترین اولویت‌های تعریف شده برای استانداران دو استان خوزستان و سیستان و بلوچستان چیست گفت: مهمترین مساله این استان‌ها پیشرفت، توسعه، رفع محرومیت‌ها و کاستی‌ها و رساندن آنها به سطح خوبی از رفاه برای مردم است. 

احمد وحیدی صبح امروز/ پنجشنبه/ به اتفاق هیات همراه به منظور شرکت در مراسم معارفه و تکریم استاندار سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و در بدو ورود مورد استقبال جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

حسین مدرس خیابانی با پیشنهاد وزیر کشور و به استناد مصوبه جلسه مورخ ۲۱-۶-۱۴۰۰ هیأت محترم وزیران، به سمت استاندار سیستان و بلوچستان منصوب شد.