۰ نفر

ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان + فیلم

۲۵ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبر: 562770
ورود تانکرهای سوخت ایران به لبنان + فیلم

رسانه‌های لبنانی صبح امروز با با انتشار فیلمی خبر دادند که تانکرهای حامل سوخت ایران وارد خاک این کشور شده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  رسانه‌های لبنانی، صبح امروز (پنجشنبه)، از ورود کاروان‌های حامل سوخت ایران به این کشور خبر دادند.

شبکه «لبنان۲۴» با انتشار فیلمی نوشت که تانکرهای حامل مازوت ایران وارد منطقه «حوش السید علی» در الهرمل شده‌اند.

شبکه «المنار» نیز ضمن تأیید این خبر،‌ گزارش داد که ۲۰ تانکر حامل سوخت ایران وارد خاک لبنان شده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در آستانه ورود تانکرهای حامل سوخت ایران، شامگاه چهارشنبه، در پیامی ضمن تشکر از مردم، برای حفظ سلامت آن‌ها و تسهیل روند ورود کاروان‌ حامل سوخت به لبنان خواستار عدم تجمع مردمی شد.

سید حسن نصرالله در این خصوص گفت: «ابتدا، از مردم به خاطر این همراهی و این استقبال که از ده‌ها سال پیش تاکنون ادامه داشته تشکر می‌کنم. ثانیا از آن‌ها و از برادران مسئول حزب‌الله در منطقه می‌خواهم که حین عبور کاروان به منظور حفظ سلامت همه و راحتی آن‌ها و برای تسهیل روند انتقال در بهترین حالت ممکن هیچ گونه تجمع مردمی صورت ندهند».

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دوشنبه‌شب خود (۲۲ شهریور) اعلام کرد که اولین کشتی حامل فرآورده‌های نفتی، شامگاه یکشنبه هفته جاری، وارد بندرگاه بانیاس سوریه شده و روند انتقال سوخت روز پنجشنبه (فردا) به لبنان آغاز خواهد شد.

 دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی اعلام کرده بود که کشتی‌های حامل سوخت برای حل  بحران سوخت لبنان از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد. سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های سوخت ایران، تأکید کرده بود که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.