۰ نفر

شرایط رتبه بندی معلمان تغییر می کند؟

۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 561132
شرایط رتبه بندی معلمان تغییر می کند؟

در جلسه‌ای با حضور رییس مجلس، تصمیم‌گیری شد تا کمیسیون آموزش و تحقیقات نسبت به مصوبه پیشین خود درباره رتبه‌بندی معلمان بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس ارائه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طبق اعلام معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، جلسه‌ای با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس و تعدادی از اعضای هیأت رییسه مجلس با هیأت رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برگزار شده است.  این جلسه به موضوع بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان اختصاص داشت که اواخر کار دولت قبل به مجلس یازدهم ارسال و پس از تصویب آن با رأی اکثریت قریب به اتفاق مجلس، کمیسیون آموزش نیز در شور دوم با اعمال تغییراتی آن را مصوب کرد.

بر این اساس مقرر شده است کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه 1400 به صحن علنی مجلس ارائه کند.

در همین رابطه علی کریمی فیروزجائی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور دکتر قالیباف و تعدادی از اعضای هیأت رییسه مجلس با هیأت رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: این جلسه به موضوع بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان اختصاص داشت که اواخر کار دولت قبل به مجلس یازدهم ارسال و پس از تصویب آن با رأی اکثریت قریب به اتفاق مجلس، کمیسیون آموزش نیز در شور دوم با اعمال تغییراتی آن را مصوب کرد. مقرر شد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه 1400 به صحن علنی مجلس ارائه کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای متناسب‌سازی رتبه‌بندی با بودجه 1400 «زمان اعمال» رتبه‌بندی برای معلمان است، افزود: یکی از پیشنهاداتی که در این نشست مورد تأکید اعضا قرار گرفت این بود که زمان اعمال رتبه‌بندی برای معلمان از ابتدای سال 1400 به ابتدای شهریورماه 1400 تغییر کند.  این تاریخ به این دلیل انتخاب شد که حتی معلمانی که امسال نیز در اول مهرماه بازنشسته می‌شوند، مشمول رتبه‌بندی شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند و برای سال‌های آینده نیز رتبه بندی در احکام دائمی معلمان لحاظ می‌شود. با این تصمیم دولت می‌‎تواند در لوایح بودجه سالیان آتی نیز ارقام مورد نظر برای رتبه‌بندی را پیش‌بینی کند.

عضو هیأت مجلس از بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه‌بندی پس از اعمال اصلاحات در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مجلس یازدهم در ابتدای شروع سال تحصیلی با تصویب رتبه‌بندی در صحن علنی، هدیه‌ای ماندگار به معلمان تقدیم کند.