۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا با روند افزایشی دلار / انتظار بازگشت رونق به بازار در فصل پاییز

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۵۱
کد خبر: 560485
پیش بینی قیمت طلا با روند افزایشی دلار / انتظار بازگشت رونق به بازار در فصل پاییز

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از افزایش جزیی قیمت طلا و سکه تحت تاثیر روند صعودی بازار ارز خبر داد و گفت: با پیش‌روی دلار جو افزایشی بازار طلا فروکش نخواهد کرد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره علت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا توضیح داد: امروز ارزش اونس جهانی طلا با حدود ۱۶دلار کاهش به ۱۷۹۸دلار رسید و دلار ۵۰۰ تومان گران شد که انتظار می‌رفت این دو عامل یکدیگر را خنثی کنند اما با‌توجه به پیش‌روی بازار ارز، شاهد افزایش جزیی قیمت طلا و سکه هستیم.

کشتی‌آرای با بیان تغییرات قیمت طلا و سکه نسبت به دیروز اظهار کرد: امروز قیمت سکه امامی ۷۰هزار تومان، سکه طرح قدیم ۵۰هزار، نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۳۰هزار و ۵۰هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷عیار ۳۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار حدود هشت هزار تومان افزایش یافته و فقط قیمت سکه یک گرمی ثابت مانده است.

این فعال صنفی در ادامه به تشدید رکود بازار اشاره کرد و گفت: با‌توجه به ایام محرم و صفر میزان تقاضا و حجم معاملات خرید و فروش به شدت کاهش یافته است و بازار در رکود عجیبی به سر می‌برد؛ لذا با‌توجه به عدم تغییر تقاضا و عرضه حباب سکه در سطح ۶۳۰هزار تومان ثابت مانده است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا پیش‌بینی کرد: انتظار می‌رود در فصل پاییز و بعد از اتمام ماه صفر رونق به بازار طلا برگردد اما تا زمانی که برجام به نتیجه نرسد و بازار ارز همچنان تحت تاثیر اخبار سیاسی نوسان داشته باشد، قیمت طلا و سکه همپای دلار افت و خیز خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه ۱۷شهریور ماه ۱۴۰۰

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌ طلا و سکه در بازار امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و ۱۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۱میلیون و ۶۵۰هزار تومان افزایش یافت.

او اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۱۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار نیز در بازار امروز به پنج میلیون و ۸۰هزار و قیمت طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۱۷۳هزار تومان رسید.