۰ نفر

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پاسخ داد؛

سهمیه سوخت کدام آمبولانس‌ ها آزاد محاسبه می‌ شود؟

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳
کد خبر: 558785
سهمیه سوخت کدام آمبولانس‌ ها آزاد محاسبه می‌ شود؟

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره آزاد محاسبه شدن یارانه بنزین برخی از آمبولانس‌ها در کشور توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره آزاد محاسبه شدن یارانه بنزین برخی از آمبولانس‌ها در کشور اعلام کرد: سهمیه سوخت یارانه‌ای به آمبولانس‌های دولتی تعلق نمی‌گیرد و این دسته از خودروها، تنها ۶۵۰ لیتر سهمیه آزاد در هر ماه دارند.

به آمبولانس‌های غیردولتی و همچنین آمبولانس‌های آرامستان‌ها نیز، ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین یارانه‌ای و ۶۵۰ لیتر سهمیه آزاد برای هر ماه تعلق می‌گیرد.

گفتنی است؛ طرح مدیریت مصرف سوخت با هدف کنترل میزان مصرف بنزین و جلوگیری از قاچاق آن به خارج از کشور، از آبان ماه سال ۱۳۹۸ با تصویب دولت و مجلس اجرا شده که مطابق این طرح، برای خودرو‌های مختلف، سهمیه‌های متفاوت ماهانه در نظر گرفته شده است.

بر اساس این طرح، به دلیل این که بیمارستان‌های دولتی در ردیف‌های قانون بودجه کشور دارای منابع مشخص هستند و منابع مورد نیاز برای سهمیه سوخت آمبولانس‌های دولتی تحت نظر این بیمارستان‌ها نیز در قالب همین بودجه پرداخت می‌شود، به این دسته از آمبولانس‌ها یارانه سوخت تعلق نمی‌گیرد.