۰ نفر

جزییات عرضه جدید برق؛

برق راه آهن و مترو با تعرفه کشاورزی محاسبه می‌ شود

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۱
کد خبر: 558784
برق راه آهن و مترو با تعرفه کشاورزی محاسبه می‌ شود

جزییات عرضه برق توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران بیانگر فروش 2 میلیارد و 144 میلیون کیلوات ساعت انرژی برق در سال 1399 است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت برق منطقه‌ای تهران، تا انتهای سال 1399 این شرکت اقدام به فروش 2 میلیارد و 144 میلیون کیلووات ساعت انرژی برق به مشترکین صنعت و معدن، کشاورزی، بخش عمومی و سایر مصارف نموده است.

بر اساس این گزارش، 74.5 درصد از برق عرضه شده توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران در قالب 1 میلیون 599 هزار کیلووات ساعت به حوزه صنعت تعلق دارد.

برق مصرفی راه آهن و مترو در قالب برق کشاورزی محاسبه می‌شود

از سوی دیگر 21.4 درصد از برق فروش رفته توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران در قالب 460 میلیون کیلووات ساعت متعلق به بخشی است که تحت عنوان کشاورزی معرفی شده اما به شرکت‌های راه‌آهن و مترو عرضه شده است.

همچنین 3.8 درصد از برق عرضه شده به سایر مصارف در قالب شرکت تات مال و شرکت یادمان سازه برج میلاد و مابقی برق فروش رفته نیز در قالب بخش عمومی به سازمان صدا و سیما داده شده است.

 بزرگ‌ترین مشترک برق منطقه‌ای تهران بر مبنای بیشترین مصرف، شرکت سیمان آبیک است که در سال 1399، بیش از 364 میلیون کیلووات ساعت برق خریداری کرده است. به عبارت دیگر برق استفاده شده توسط سیمان آبیک 16 برابر برقی است که شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا مورد استفاده قرار داد است.