۰ نفر

وزیر امور خارجه؛

اصل مذاکرات وین قابل قبول است / تروئیکای اروپا به بی عملی در اجرای تعهدات برجام خاتمه دهد

۱۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۱
کد خبر: 558777
اصل مذاکرات وین قابل قبول است / تروئیکای اروپا به بی عملی در اجرای تعهدات برجام خاتمه دهد

امیرعبدللهیان در گفت وگوی تلفنی با همتای آلمانی خود تاکید کرد: اصل گفت‌وگوهای وین قابل قبول است اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریم‌ها و تامین حقوق حقه ایرانیان بینجامد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان  در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی برلین برای انجام کلیه اقدامات به منظور ارسال واکسن بایون تک به مقصد ایران خبر داد.

هایکو ماس همچنین در این تماس تلفنی با تشکر از تسهیل انتقال اتباع آلمانی از  افغانستان، درخصوص تحولات افغانستان با امیر عبداللهیان به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه آلمان در خلال این گفت وگو آغاز هرچه سریعتر مذاکرات وین را خواستار شد و آمادگی کشورش برای ارتقای همه جانبه روابط میان دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان نیز در این رایزنی تلفنی از آلمان خواست تا برای نهایی کردن مذاکرات انجام شده برای ارسال واکسن بایون تک به ایران اقدام نماید.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دورویی آمریکایی ها را که حتی در ارسال کالاهای دارویی و حیاتی مانند واکسن تولیدی در آلمان هم موانع تحریمی ایجاد کرده اند، مورد انتقاد قرار داد.

امیر عبداللهیان با اعلام اینکه آمریکایی ها درک درستی از منطقه و مردم‌ آن، به ویژه ایران ندارند، افزود: آمریکایی ها باید بدانند جز با زبان احترام، ادب و منطق نمی توانند صحبت کنند و این ادبیاتی که گاه و بیگاه بکار می گیرند نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند بلکه خودمساله ساز است.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اعلام اینکه "اصل گفت وگوهای وین قابل قبول است و انجام می شود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بینجامد" به تروئیکای اروپایی توصیه کرد که رفتار خود را تغییر داده و به  بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهند.

امیر عبداللهیان در ادامه از ارتقاء‌ همکاری های دوجانبه میان ایران و آلمان در همه حوزه ها استقبال کرد.