۰ نفر

یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین خبر داد؛

شیطنت فروشندگان بزرگ در بازار ارز / افت دلار بعد از عرضه ۲۵۰میلیون درهمی یک شرکت پتروشیمی

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
کد خبر: 558177
شیطنت فروشندگان بزرگ در بازار ارز / افت دلار بعد از عرضه ۲۵۰میلیون درهمی یک شرکت پتروشیمی

برخی خبرها حاکی از آن است که روند نزولی دلار طی دو روز اخیر بلافاصله بعد از عرضه حدود ۲۵۰میلیون درهمی یک شرکت پتروشیمی در روز شنبه شروع شد که به نظر می‌رسد این بار هم سناریو نوسان‌گیری عرضه‌کنندگان بزرگ در بازار ارز تکرار شده است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ یک فعال بازار در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌‌آنلاین که نخواست نامش عنوان شود، درباره آخرین وضعیت بازار ارز توضیح داد: قیمت دلار در تمام صرافی‌ها به کانال ۲۶هزار تومان کاهش یافته و ارزش درهم در سامانه نیما نیز ۳۰۰تومان افت کرده که بر همین اساس همه معامله‌گران، فروشنده ارز نیمایی شده‌اند و کسی خریدار نیست.

وی در ادامه به عرضه سنگین یک شرکت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: نکته قابل توجه در روند نزولی بازار ارز طی دو‌ روز گذشته، کاهش قیمت دلار پس از فروش ۲۵۰میلیون درهم توسط یک شرکت پتروشیمی در معاملات روز شنبه بود؛ درواقع بعد از این عرضه شاهد انتشار اخبار مثبتی بودیم که به بازار ارز سیگنال کاهشی داد.

به گفته این منبع آگاه، با این اتفاق به نظر می‌رسد همچون گذشته برخی عرضه‌کنندگان بزرگ ارز با هدف کسب سود بیشتر در حال نوسان‌گیری از بازار هستند.

افزایش قیمت دلار موقتی است

این فعال بازار ارز در پایان افزایش مجدد قیمت دلار آزاد در معاملات امروز را موقتی دانست و گفت: معمولا فروشندگان بعد از فروش دلار در نرخ‌های بالا‌تر، برای گرفتن سود و کاهش ریسک مجددا به صورت پلکانی شروع به خرید می‌کنند؛ از طرفی دیگر عده‌ای که قصد خرید ارز داشتند نیز در این فرصت کوتاه اقدام به خرید می‌کنند که این تقاضا هم در کاهش سرعت روند نزولی و افزایش جزیی قیمت دلار موثر بوده اما این وضعیت موقتی است و نمی‌تواند مانع روند کاهشی بازار شود.